  • 11. Data: 2012-03-11 15:49:27
    Temat: Re: odsetki karne 1% dziennie, 365% rocznie
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-11 16:30, fct159 pisze:
    > jakby to byla kara umowna, jak sytuacja by wygladala?

    wtedy odsetki ustawowe.

  • 12. Data: 2012-03-11 15:50:49
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-11 16:40, Andrzej Lawa pisze:
    > Co innego kara umowna, a co innego odsetki - na te drugie jest limit

    na to pierwsze też jest limit. maksymalna kwota kary umownej to 0 zł.

  • 13. Data: 2012-03-11 17:28:32
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    W dniu 2012-03-11 16:50, Jasio pisze:

    > na to pierwsze też jest limit. maksymalna kwota kary umownej to 0 zł.

    nie rozumiem? w takiej umowie nie moze byc kary umownej czy jak?

  • 14. Data: 2012-03-11 17:37:00
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-11 18:28, fct159 pisze:

    > nie rozumiem? w takiej umowie nie moze byc kary umownej czy jak?

    KC Art. 483 § 1

  • 15. Data: 2012-03-12 11:31:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:jjgv14$2rh$1@inews.gazeta.pl...

    > Zapomniałeś o Rejestrze Klauzul Niedozwolonych, zgodnie z którym jeżeli w
    > umowie wystepuje klauzula niedozwolona to ten punkt umowy jest nieważny
    > do początku z mocy prawa, bez wzglądu na to czy klient podpisał umowe.

    Masz rację. o tym nie pomyślałem. Poz. 386, 598, 603, 628 - dalej nie miało
    sensu szukanie. Pod warunkiem, że stroną jest konsument i przedsiębiorca.

  • 16. Data: 2012-03-12 14:43:12
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-12 12:31, Robert Tomasik pisze:

    > Masz rację. o tym nie pomyślałem. Poz. 386, 598, 603, 628 - dalej nie
    > miało sensu szukanie. Pod warunkiem, że stroną jest konsument i
    > przedsiębiorca.

    co Wy pierdolicie?
    to reguluje kodeks cywilny, a nie klauzule niedozwolone. I dotyczy to
    tak samo relacji konsument-przedsiębiorca jak i
    przedsiębiorca-przedsiębiorca.

  • 17. Data: 2012-03-12 15:20:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 12 Mar 2012 15:43:12 +0100, Jasio wrote:

    > to reguluje kodeks cywilny, a nie klauzule niedozwolone. I dotyczy to
    > tak samo relacji konsument-przedsiębiorca jak i
    > przedsiębiorca-przedsiębiorca.

    Aczkolwiek w przypadku umów konsumenckich -- jako klauzula abuzywna --
    jest do odstrzelenia od razu. Zaś przedsiębiorca musi się męczyć sam.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 18. Data: 2012-03-12 15:30:54
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-12 16:20, Olgierd pisze:

    > Aczkolwiek w przypadku umów konsumenckich -- jako klauzula abuzywna --
    > jest do odstrzelenia od razu. Zaś przedsiębiorca musi się męczyć sam.

    ale jakie męczyć - kodeks cywilny określa jasno maksymalną wysokość
    odsetek i nie ma tu miejsca na interpretacje i rozważania. no chyba, że
    napisanie kilku zdań do wierzyciela lub sądu jest męczące :)

  • 19. Data: 2012-03-13 07:35:14
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > co Wy pierdolicie?
    > to reguluje kodeks cywilny, a nie klauzule niedozwolone. I dotyczy to
    > tak samo relacji konsument-przedsiębiorca jak i
    > przedsiębiorca-przedsiębiorca.

    Zobacz pierwszy post jest jednoznacznie firma, konsument i umowa miedzy
    nimi. Jezeli w umowie występują klauzule niedozwolone to są one nieważne z
    mocy prawa od samego początku. Nie ma potrzeby stosowania KC.
    Inaczej w przypadku gdy umowa jest zawierana pomiedzy firmami.

    pozdr

  • 20. Data: 2012-03-13 22:58:07
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    W dniu 2012-03-11 18:37, Jasio pisze:

    > KC Art. 483 § 1

    czyli jesli ktos wpisze kare umowna 100 miliardow to tez bedzie ok
    (mowimy o drobnej usludze na przyklad)

    troche odchodzac od tematu - czy jest w prawie w ogole jakas relacja
    pomiedzy cena a odpowiedzialnoscia?

    np. zalozmy ze wykonam zle usluge (np. podpisze umowe zlecenia na
    wykonanie projektu folderu reklamowego za 500 zl) i druga strona
    poniesie ogromne straty (np. przez przeoczenie w folderze zabraknie
    jakies bardzo waznej informacji i druga strona (np. ogromna korporacja)
    uzna (i bedzie w stanie wykazac), ze jej szkody wynosza 500 tys. zl) -
    czy w takiej sytuacji moze sie domagac odszkodowania mimo ze istnieje
    razaca dysproporcja miedzy cena uslugi a szkoda? (w tym przykladzie 1000
    razy)