  • 1. Data: 2002-12-29 15:14:21
    Temat: odpowiedzialnosc za zalanie mieszkania
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Czy sasiad, ktory ma ubezpieczone mieszkanie moze zadac ode mnie
    horrendalnej kwoty tytulem odszkodowania za zalanie mieszkania? Ja nie
    jestem ubezpieczona. Straszy mnie przez swojego prawnika sadem a ja nie
    uchylam sie od kosztow ale podana kwota jest wedlug mnie kilkakrotnie za
    duza w stosunku do protokolu z ogledzin. Czy musze pokrywac koszty jego
    prawnika skoro probowalam sama nawiazac kontakt po zalaniu ale sasiad nie
    odpowiedzial na moje proby i polecial od razu do prawnika?

  • 2. Data: 2002-12-29 15:30:57
    Temat: Odp: odpowiedzialnosc za zalanie mieszkania
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna <l...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aun3ho$pa4$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > Czy sasiad, ktory ma ubezpieczone mieszkanie moze zadac ode mnie
    > horrendalnej kwoty tytulem odszkodowania za zalanie mieszkania?

    może zadac zgodnie z oszacowaniem szkody przez ubezpieczyciela ,jeżeli
    dokonano oględzin i oszacowano zgodnie z jego ubezpieczeniem to
    owszem...powinien takie wyliczenie okazać na piśmie firmy ubezpieczeniowe o
    stratach i ich wyliczeniu dokonują tego w formie pisemnej...zażadaj
    dokumentu potwierdzającą wyliczoną kwotę...

> [...]
    > uchylam sie od kosztow ale podana kwota jest wedlug mnie kilkakrotnie za
    > duza w stosunku do protokolu z ogledzin.

    aha czyli widziałaś protokol ogledzin z wyliczeniem szkód?

    Czy musze pokrywac koszty jego
    > prawnika skoro probowalam sama nawiazac kontakt po zalaniu ale sasiad nie
    > odpowiedzial na moje proby i polecial od razu do prawnika?

    to już rozstrzygnie sąd , jeżeli przedstawisz dowody na to,że chciałaś
    pokryć straty zgodnie z wyliczeniem nie widze problemu by w orzeczeniu
    kończącym postępowanie sąd odciążył cię od kosztów za czynności wykonane
    przez adwokata ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-29 19:46:51
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za zalanie mieszkania
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sun, 29 Dec 2002 16:14:21 +0100,"Joanna" <l...@a...net>, napisał/a:

> [...]
    > prawnika skoro probowalam sama nawiazac kontakt po zalaniu ale sasiad nie
    > odpowiedzial na moje proby i polecial od razu do prawnika?

    Rany!!!...Jak sąsiad ma ubezpieczone mieszkanie,to powinien lecieć do PZU
    (czy tam gdzie jest ubezpieczony),a nie do prawnika.
    Sądzę,że on Cię szantażuje,bo wie,że i tak dostanie małe odszkodowanie z
    PZU.Jak mu PZU wypłaci odszkodowanie,to może potem Ciebie( to PZU
    oczywiście)obciążyć taką kwotą jaką wypłacił Twojemu sąsiadowi.
    Nie wiem,czy teraz się coś zmieniło,ale jeszcze 2 lata temu mój sąsiad z
    piętra wyżej miał nakaz zwrotu PZU wypłaconego mi odszkodowania,bo zalanie
    było z jego winy...Czy zwrócił,to nie wiem,bo się nie pytałam.

    --
    Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku!
    Kaja