  • 1. Data: 2002-12-29 14:23:44
    Temat: Leasing - kradziez samochodu
    Od: "Marcin W." <m...@p...pl>

    Witam.
    Mam pytanie - co sie dzieje jezeli ukradna mi samochod ktory mam w leasingu?
    Splacam go juz rok, zostalo mi 34 raty (ok, 25tys). Ubezpieczony jest na 21
    tys. Czy bede musial go dalej splacac? Czy firma leasingowa powinna dac mi
    inny samochod?
    Kilka godzin temu skradziono mi samochod i nie wiem jak na to zareaguje
    firma, ktora dala mi go w leasing.

    Pozdrawiam
    Marcin Wielgolewski

  • 2. Data: 2002-12-29 16:17:14
    Temat: Re: Leasing - kradziez samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Samochód jest ubezpieczony, więc w zasadzie kosztami Cię nie powinni
    obciążyć, o ile nie zalegałeś z ratami. Jeśli umowa leasingowa nie
    przewiduje nic innego, to po prostu ulegnie rozwiązaniu. Inny samochód
    możesz dostać na podstawie nowej umowy leasingowej.

  • 3. Data: 2002-12-30 09:28:47
    Od: "Marcin W." <m...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:aun9nh$3pm$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > przewiduje nic innego, to po prostu ulegnie rozwiązaniu. Inny samochód
    > możesz dostać na podstawie nowej umowy leasingowej.

    Tak by sie moglo wydawac. Wlasnie sie dowiedzialem, ze mino nie zalegania z
    ratami obciaza mnie roznymi kosztami:(.

    Marcin Wielgolewski

  • 4. Data: 2002-12-30 09:34:22
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Tak by sie moglo wydawac. Wlasnie sie dowiedzialem, ze mino nie zalegania
    : ratami obciaza mnie roznymi kosztami:(.

    czy po spłacie rat leasingowych masz prawo kupić samochód na własność?

  • 5. Data: 2002-12-30 10:03:50
    Od: "Marcin W." <m...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Tak, po splacie rat mam prawo pierwokupu.

  • 6. Data: 2002-12-30 16:27:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | Tak by sie moglo wydawac. Wlasnie sie dowiedzialem, ze mino nie zalegania
    | ratami obciaza mnie roznymi kosztami:(.

    Te koszty mogą sobie wsadzić w buty. Zgodnie z prawem z chwilą utraty
    przedmiotu leasingu umowa leasingowa ulega rozwiązaniu. Finansujący może
    żądać od korzystającego natychmiastowego zapłacenia wszystkich
    przewidzianych w umowie a niezapłaconych rat, pomniejszonych o korzyści,
    jakie finansujący uzyskał wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i
    wygaśnięcia umowy leasingu oraz z tytułu ubezpieczenia rzeczy, a także
    naprawienia szkody.

    Ponieważ najprawdopodobniej ubezpieczenie pokryje wszystkie raty leasingowe
    pomniejszone o odsetki bankowe (wcześniejsza zapłata rat), więc najpewniej
    dopłaty nie będzie. Innych opłat nie mogą żądać, bo nie wynikają one z
    przepisów kodeksu cywilnego, a zastrzeżenie ich w umowie jest nieskuteczne,
    albowiem z mocy prawa z chwilą utraty przedmiotu leasingu umowa zostaje
    rozwiązana, a więc nieobowiązuje.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3