  • 1. Data: 2002-09-25 11:09:00
    Temat: odpowiedzialność za "cudze" należności
    Od: "arkadiusz turczynin" <t...@f...onet.pl>

    Moja żona w lipcu 1998 wyprowadziła się z mieszkania, w którym zamieszkiwała
    razem z matką i siostrą, (głównym najemcą lokalu jest matka) niestety nie
    mogłem jej wtedy u siebie zameldować, ponieważ sam mieszkałem u rodziców. Z
    dniem przenosin przestała opłacać czynsz w mieszkaniu , natomiast matka, ani
    siostra, nie płacą go do dziś, mimo podpisywania ugód z Zakładem
    Administracji Mieszkaniami.
    W czerwcu 2001r pobrałem się z żoną, kupiliśmy mieszkanie własnościowe, i
    tamże zameldowałem żonę.
    W 2002r Zakład Administracji Mieszkaniami Gminnymi złożył pozew w
    postępowaniu uproszczonym o zasądzenie solidarne, od mojej żony i jej matki
    kwoty czynszu wraz z odsetkami za okres, od kiedy żona się wyprowadziła, do
    końca 2001r (okres w całości obejmuje okres w którym żona nie mieszkała w/w
    lokalu, a także pół roku 2001- w którym była oficjalnie zameldowana w innym
    lokalu)
    Sąd przychylił się do prośby powoda, i wydał nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym
    pytania:
    1.Jakie skutki prawne niesie dla mnie i mojej żony taki nakaz?
    2.w jakiej formie należy złożyć odwołanie od tego wyroku?
    3. Wiem, że odwołanie dotyczące opłat za okres w którym moja żona była
    zameldowana u mnie jest zasadne, ale czy jest tak w pozostałym okresie?(gdy
    mieszkała bez meldunku). Jakie ewentualnie świadectwa trzeba przedstawić?
    turczy
    ps. z góry dzięki

  • 2. Data: 2002-09-25 22:36:42
    Temat: Re: odpowiedzialnoœć za "cudze" należnoœci
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, arkadiusz turczynin wrote:
    [...]
    >+ 3. Wiem, że odwołanie dotyczšce opłat za okres w którym moja żona była
    >+ zameldowana u mnie jest zasadne,

    Mam wątpliwości - aby zakończyć umowę nalezy dokonać
    komisyjnego odczytu licznika i podpisac zakończenie
    umowy. Ma taki dokument ?
    Jeśli nie - to umowa trwała i zakład nie omieszka
    z tego skorzystać... !! Fakt że tam nie mieszkała
    jest drugorzędny: w umowie AFAIK zobowiązała się
    *płacić* (za wodę/prąd/gaz) a nie *mieszkać* !!
    No... niestety :( - sprawdź... (umowę)
    IM*H*O (sprostowania mile widziane) musi zapłacić,
    a później może dochodzić zapłaconej kwoty od sistry
    i matki.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-26 08:52:13
    Temat: Re: odpowiedzialno?ć za "cudze" należno?ci
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Myślę tak żona wyprowadziła się z domu ale się nie wymeldowała więc chyba
    marne szanse na to że udowodni się przed sądem fakt nie użytkowania lokalu.
    k...@w...pl