  • 1. Data: 2003-10-21 09:44:49
    Temat: odpowiedzialnosc urzednika (dlugie)
    Od: "tamico" <t...@n...pl>

    Witam,

    Postepowanie administracyjne w sprawie wydania warunkow zabudowy i zag.
    terenu
    wszcete zostalo na moj wniosek w marcu br. W ciagu calego postepowania jeden
    z urzednikow wielokrotnie manifestowal swoja niechec do mojego zamierzenia
    ( i chyba mojej osoby ?!).W rezultacie miajaly kolejne miesiace, kolejne
    spotkania w sprawie z burmistrzem gminy , ktory 4-krotnie obiecywal wydanie
    stosownej decyzji.Decyzje ostatecznie wydano po 7 miesiacach ( przed kilkoma
    dniami ).Dla wyjasnienia dodam ,ze w ciagu kilku ostatnich miesiecy w
    postepowaniu nie ujawniono zadnych nowych okolicznosci, nie oczekiwano na
    zadne stosowne opinie ,ekspertyzy itp. innymi slowy nie toczyly sie zadne
    czynnosci istotne dla podjecia wlasciwej decyzji.
    W podobny sposob trwaja inne postepowania, w ktorych ja jestem strona (jedno
    z postepowan trwa juz rok).

    *Czy w przedstawionej sytuacji ja (jako wczesniejsza strona postepowania)
    ,moge zlozyc wniosek o wszczecie postepowania wyjasniajacego i/lub
    dyscyplinarnego wobec osoby odpowiedzialnej za niezalatwienie sprawy w
    terminie ?Czy osoba fizyczna moze byc wniskodawca o wszczecie postepowania
    dyscyplinarnego przeciwko pracownikowi urzedu gminy? Do jakiego organu gminy
    nalezy kierowac taki wniosek?
    *Czy taki wniosek gmina ma obowiazek rozpatrzyc i nadac mu wlasciwy bieg?
    *Czy juz po otrzymaniu decyzji,(od ktorej zamierzam sie odwolac) moge
    zlozyc skarge (zazalenie ) na nieterminowe zalatwienie sprawy do organu
    wyzszego stopnia?
    *Czy odpowiedzialnosc za niezalatwienie sprawy w terminie ponosi rowniez
    burmistrz?

    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2003-10-21 11:19:10
    Temat: Re: odpowiedzialnosc urzednika (dlugie)
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tamico" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Przechodziłem coś podobnego. Chodziło o to że nie chcieli mi wydać warunków.
    Naruszyli wtedy przepisy KPA, prawa budowlanego i prawa o zagospodarowaniu
    przestrzennym.
    Jak napisałem pismo które złożyłem u nich, u prezydenta i w SKO to:
    SKO od razu chciał zająć się sprawą i poinformował o zapytaniu skierowanym
    do wydziału architektory. Wydział architektury czekał z odpowiedzią do mnie
    do ostatniego dnia terminu odpowiedzi. Przeddzień zadzwonili i prosili o
    osobiste stawienie.
    Na miejscu poinformowano mnie ze mam juz warunki, proszono mnie abym wycofal
    moje skargi od nich i z SKO bo inaczej dostanie po głowie jeden z
    pracowników wydziału (ja uważam że nie tylko on by dostał). W sumie i tak
    postawili mnie w sytuacji takiej głupiej bo dlaczego czekali do dnia
    ostatniego ? Wycofałem skargę, spisaliśmy pisemko na tą okoliczność i mam
    już warunki.
    Teraz jak wchodzę do urzędu to czuję to co powinien czuć petent: chęć jak
    najszybszej pomocy i odpowiedzi na moje pytania :) Czyli po prostu jest tak
    jak powinno być w cywilizowanym świecie.

    Tarnus

  • 3. Data: 2003-10-21 14:39:28
    Od: "tamico" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak napisałem pismo które złożyłem u nich, u prezydenta i w SKO to:
    > SKO od razu chciał zająć się sprawą i poinformował o zapytaniu skierowanym
    > do wydziału architektory.

    Witam,
    pismo o ktorym piszesz zlozyles u prezydenta miasta, czy prezydenta RP?
    Czy to pismo mialo charakter zazalenia?

    pozdrawiam
    Mirek

  • 4. Data: 2003-10-21 17:18:10
    Od: "Tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > pismo o ktorym piszesz zlozyles u prezydenta miasta, czy prezydenta RP?
    > Czy to pismo mialo charakter zazalenia?

    RP ? No bez jaj. Chyba każdy się domyśla że miasta.
    Tak, to było zażalenie.

    Tarnus

  • 5. Data: 2003-10-21 17:25:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pomysł wydaje mi się jak najbardziej trafiony. Ja bym poprosił na początek
    o wyjaśnienie, dla czego sprawa trwała 7 miesięcy, skoro czynności w
    sprawie trwały ileś tam mniej. Generalnie w kpa postępowanie powinno trwać
    góra dwa miesiące.

  • 6. Data: 2003-10-22 07:42:09
    Od: "tamico" <t...@n...pl>

> [...]
    > o wyjaśnienie, dla czego sprawa trwała 7 miesięcy, skoro czynności w
    > sprawie trwały ileś tam mniej. Generalnie w kpa postępowanie powinno trwać

    Witam,

    jedyne czym moge tlumaczyc taka sytuacje to niechec osobista urzednika do
    sprawy i/lub mnie. Kilkukrotnie spotykalem sie z burmistrzem gminy, ktory na
    kazdym spotkaniu obiecywal mi wydanie decyzji w terminie najdalej 14 dni. Z
    uwagi na to nie skladalem skargi czy tez zazalenia do SKO.Czynnosci w
    sprawie trwaly pierwsze 1,5 miesiaca.
    Sytuacje moge rowniez tlumaczyc oczekiwaniem urzednikow na "koperte".

    pozdrawiam
    Mirek

  • 7. Data: 2003-10-22 22:25:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Toteż tym bardzie jestem ciekaw co Ci odpiszą. Być może faktycznie
    czekali, aż się domyślisz, że to kosztuje. No ale teraz będą coś musieli
    wymyślić. Tobie może to i nie pomoże, ale możesz przyczynić się do poprawy
    otaczającej Cię rzeczywistości.

  • 8. Data: 2003-11-15 22:29:43
    Od: jacek<j...@o...pl>

> [...]
    poprawy
    > otaczającej Cię rzeczywistości.
    >
    > Wreszcie trzeba przełamać barierę otoczki opieszałych lub
    skorumpowanych urzędników. Albo im się niechce, albo czekają na
    kopertę z zawartością ? Ich obowiązkiem jest załatwienie sprawy w jak
    najkrótszym czasie i pokierowanie petenta właściwie w sprawie dające
    mu wszelkie wyjaśnienia.
    Są odpowiednie przepisy w kodesie karnym, który jest obowiązujący
    dla wszystkich urzędników. Najgorszą sprawą jest fakt, że prokurator
    jest też urzędnikiem. Dlatego w jego decyzjach o odmowie wszczęcia
    postępowania przeciwko urzędnikowi, za niezałatwienie sprawy zgodnie
    z przepisami prawa jest stwierdzenie, że "decydent" podpisujący
    decyzję nie odpowiada. Jest to teoria świata administracyjnego oparta
    na założeniach z dalekiego socjalizmu, gdzie urzędnik był bogiem.
    Wiele od tego się zmieniło, przepisy się zmieniły na naszą korzyść.
    Ostatnie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego wskazują, że urzędnik
    za wydane decyzje od 1997r. może być odpowiedzialny w pełnym
    zakresie, można od niego żądać odszkodowania łącznie z zadość
    uczynieniem.
    Niema potrzeby udawadniać winy urzędnika w postępowaniu karnym.
    Jeżeli wyjdzie wina urzędnika w zwykłym postępowaniu to można
    zgłosić roszczenia odszkodowawcze do sądu cywilnego w pełnym
    zakresie.
    Społeczeństwo powinno się zmobilizować i podjąć walkę z armią
    urzędników dotychczas nieodpowiadających za swoje nieodpowiedzialne
    decyzje lub dzialania bezprawne.
    Masowe spawy cywilne urzędników spowodują ich część odejścia z
    ciepłych posadek dobrze oplacanych za nasze podatki. Zaczną
    pracować, a nie kręcić lewe interesy z swojej poza biurkowej
    działalności.
    Jedyną bronią na urzędnika jest pozew do Sądu o odszkodowanie w
    pełnym zakresie, dlatego zbierajmy oręż na każdego urzędnika, co
    spowoduje obalenie "muru chińskiego" jakim się otoczyli.
    Do walki z biurokracją!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info