  • From: "tamico" <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odpowiedzialnosc urzednika (dlugie)
    Date: Tue, 21 Oct 2003 11:44:49 +0200

    Witam,

    Postepowanie administracyjne w sprawie wydania warunkow zabudowy i zag.
    terenu
    wszcete zostalo na moj wniosek w marcu br. W ciagu calego postepowania jeden
    z urzednikow wielokrotnie manifestowal swoja niechec do mojego zamierzenia
    ( i chyba mojej osoby ?!).W rezultacie miajaly kolejne miesiace, kolejne
    spotkania w sprawie z burmistrzem gminy , ktory 4-krotnie obiecywal wydanie
    stosownej decyzji.Decyzje ostatecznie wydano po 7 miesiacach ( przed kilkoma
    dniami ).Dla wyjasnienia dodam ,ze w ciagu kilku ostatnich miesiecy w
    postepowaniu nie ujawniono zadnych nowych okolicznosci, nie oczekiwano na
    zadne stosowne opinie ,ekspertyzy itp. innymi slowy nie toczyly sie zadne
    czynnosci istotne dla podjecia wlasciwej decyzji.
    W podobny sposob trwaja inne postepowania, w ktorych ja jestem strona (jedno
    z postepowan trwa juz rok).

    *Czy w przedstawionej sytuacji ja (jako wczesniejsza strona postepowania)
    ,moge zlozyc wniosek o wszczecie postepowania wyjasniajacego i/lub
    dyscyplinarnego wobec osoby odpowiedzialnej za niezalatwienie sprawy w
    terminie ?Czy osoba fizyczna moze byc wniskodawca o wszczecie postepowania
    dyscyplinarnego przeciwko pracownikowi urzedu gminy? Do jakiego organu gminy
    nalezy kierowac taki wniosek?
    *Czy taki wniosek gmina ma obowiazek rozpatrzyc i nadac mu wlasciwy bieg?
    *Czy juz po otrzymaniu decyzji,(od ktorej zamierzam sie odwolac) moge
    zlozyc skarge (zazalenie ) na nieterminowe zalatwienie sprawy do organu
    wyzszego stopnia?
    *Czy odpowiedzialnosc za niezalatwienie sprawy w terminie ponosi rowniez
    burmistrz?

    pozdrawiam
    Mirek