  • 11. Data: 2004-06-29 15:02:36
    Temat: Re: odpowiedzialność pracownika
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cbrv1c$igv$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Kicek" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Zakres obowiązków jest tu średnio ważny. Pracownik ma wykonywać polecenia
    > pracodawcy związane z pracą. Tutaj kazał mu jechać niezwłocznie, zapewnił
    go
    > że ładunek jest dobrze zamocowany, więc teraz według mnie może tylko
    > straszyć pracownika. W sądzie nie wygra.

    to chciałem usłyszeć :) bo takie też jest moje stanowisko.

  • 12. Data: 2004-06-29 15:17:13
    Od: "coolka" <c...@N...inomail.pl>

    >W sądzie nie wygra.
    >
    > to chciałem usłyszeć :) bo takie też jest moje stanowisko.

    Miło mi słyszeć, że pracodawca w sądzie nie wygra. To już coś. Teraz kolejna
    kwestia: kiedy podziękuje pracownikowi za współpracę :)

    Dziękuję wszystkim
    coolka

  • 13. Data: 2004-06-29 15:21:03
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "coolka" <c...@N...inomail.pl> napisał w wiadomości

    > Miło mi słyszeć, że pracodawca w sądzie nie wygra. To już coś. Teraz
    kolejna
    > kwestia: kiedy podziękuje pracownikowi za współpracę :)

    zależy od sposobu prowadzenia rozmowy :)
    zwolnienie pracownika nie zwróci mu kasy za szkode a
    dobry
    pracownik zawsze w cenie.........:)

  • 14. Data: 2004-06-29 17:27:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kolejne szczegóły:
    > Pracownik zatrudniony jest na umowę o pracę na czas nieokreślony.
    > Transport towaru nie należy do jego obowiązków, jest w firmie
    zatrudniony
    > jako monter, a nie kierowca. Nigdy wcześniej nie woził towaru o takich
    > gabarytach. Wsiadł do samochodu na wyraźne polecenie pracodawcy i jego
    > zapewnienie o bezpieczeństwie.

    Ale prawo jazdy miał?

  • 15. Data: 2004-06-29 17:28:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > tak ale to przypadek szczególny bo wykonywał polecenie
    przełożonego(szefa)
    > pozostajac z nim w stosunku pracy, a za błedy pracownika wine ponosi
    > niestety jego pracodawca,

    Ależ oczywiście, z tym że wobec osob trzecich. Odpowiedzialnosc pracownika
    normuje kodeks pracy. Nieco odmiennie, jak to przedstawiasz.

  • 16. Data: 2004-06-30 08:40:14
    Od: "Jacek" <h...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ależ oczywiście, z tym że wobec osob trzecich. Odpowiedzialnosc pracownika
    > normuje kodeks pracy. Nieco odmiennie, jak to przedstawiasz.

    a on to co w tym wypadku ??
    można go zaliczyc do osoby trzeciej :)
    ja osobiscie bym walczył, choc wiadomo że różnie może być, wszystko bedzie
    zależało od szczegółów i zeznań.
    :)
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-06-30 10:40:42
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a on to co w tym wypadku ??
    > można go zaliczyc do osoby trzeciej :)
    > ja osobiscie bym walczył, choc wiadomo że różnie może być, wszystko bedzie
    > zależało od szczegółów i zeznań.

    Chyba mnie nie zrozumiałeś. Pracodawca odpowiada za czyny swojego pracownika
    wobec innych osób. ale nie wobec samego pracownika. nie jest tak, że jak mi
    młotek wypadnie z ręki i uderzy w szybę w biurze i lecąc dalej spadnie na
    samochód pod oknem, to nie poniosę za to odpowiedzialności. Co prawda firma
    poniesie odpowiedzialność wobec właściciela samochodu, ale ja poniosę wobec
    firmy.

  • 18. Data: 2004-06-30 10:51:30
    Od: "Jacek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbu5ba$lo9$1@news.onet.pl...
> [...]
    firma
    > poniesie odpowiedzialność wobec właściciela samochodu, ale ja poniosę

    dobrze ciebie zrozumiałem,
    ale tu tkwi diabeł, bo jesli to mi wypadł z ręki z mojego powodu to OK,
    ale jak wypadł na życzenie szefa to nie Ok :),
    a w tym wypadku okoliczności wskazują na jego wyrażne życzenie :)
    chyba że się mylę ....
    pozdrawiam

  • 19. Data: 2004-06-30 13:37:39
    Od: "coolka" <c...@N...inomail.pl>

    dziękuję jeszcze raz za wszystkie odpowiedzi. Sprawa się dobrze skończyła.
    Pracodawca powiedział, że nie wyciągnie żadnych konsekwencji w stosunku do
    pracownika. Może na tą decyzję wpłynął fakt, że większą część zniszczonego
    towaru można małym nakładem kosztów naprawić. Generalnie zapanowała zgoda.

    coolka