  • 1. Data: 2002-07-03 08:49:11
    Temat: odpowiedzialność materialna
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Koleżance kazano podpisać aneks do umowy (zlecenie) o odpowiedzialności
    materialnej.
    Jak neleży to rozumieć?
    Czy w wypadku uszkodzenia np sprzętu, ponosi za to odpowiedzialność, gdzie
    ewentualnie mógłbym o tym poczytać?

    Dzięki z góry
    Smerf

  • 2. Data: 2002-07-03 08:58:59
    Temat: Re: odpowiedzialność materialna
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Smerf napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >Jak neleży to rozumieć?
    >Czy w wypadku uszkodzenia np sprzętu, ponosi za to odpowiedzialność, gdzie

    w kodeksie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 3. Data: 2002-07-03 09:32:17
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> wrote in message
    03.jasien.net...

    > w kodeksie pracy.

    Jeżeli była to umowa zlecenia, to przepisów kodeksu pracy nie stosuje się,
    gdyż mówi on o odpowiedzialności pracowników. A osoba pracująca na podstawie
    umowy zlecenia nie jest pracownikiem wg KP.

    Wiążąca jest tutaj treść umowy i jej zakres.

    Pozdro
    MAX

  • 4. Data: 2002-07-03 10:10:46
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    MAX napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]

    podstawie
    >umowy zlecenia nie jest pracownikiem wg KP.
    >
    >Wiążąca jest tutaj treść umowy i jej zakres.

    Racja! nie doczytałem tego w nawiasie. posypuję głowę popiołem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 5. Data: 2002-07-03 10:34:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    **********

    >+ >gdzie ewentualnie mógłbym o tym poczytać?
    >+
    >+ w kodeksie pracy.

    ??
    Przy *zleceniu* ? To najpierw IMHO trzeba by wystąpić do sądu
    o "ustalenie stosunku" ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-07-03 11:24:40
    Temat: Odp: odpowiedzialność materialna
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik MAX <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > Wiążąca jest tutaj treść umowy i jej zakres.

    Rozumiem w takim razie, że każda z 'części' odpowiedzialności materialnej
    powinna zostać wtedy wymieniona?
    Czyli np zapis w umowie, że pracownik ponosi odpowiedzialność materialną nie
    wystarcza?
    czy może właśnie ten zapis świadczy o tym, że ponosi odpowiedzialność
    materialną (ogólną?) na zasadach opisanych w KP?

    Ps. Koleżanka jest studentką, dlatego umowa zlecenie, która w pewnym
    zakresie oczywiści pokrywa się z obowiązkami ustalonymi w umowie o pracę (z
    innymi pracownikami).

  • 7. Data: 2002-07-03 11:43:59
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    >+ (zlecenie) o odpowiedzialności materialnej.
    **********

    >+ >gdzie ewentualnie mógłbym o tym poczytać?

    ??
    Przy *zleceniu* ? To najpierw IMHO trzeba by wystąpić do sądu
    o "ustalenie stosunku" ;)

    wiem, wiem... już wyżej sie wytłumaczyłem ;-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 8. Data: 2002-07-03 13:26:45
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Smerf" <f...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > czy może właśnie ten zapis świadczy o tym, że ponosi odpowiedzialność
    > materialną (ogólną?) na zasadach opisanych w KP?

    Osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenia ponosi odpowiedzialność
    materialną, tylko że na zasadach określonych w KC.
    Sama klauzula, że pracownik będzie ponosił odpowiedzialność materialną za
    powierzenie mienie nic za bardzo nie mówi. Strony powinny jasno napisać, że
    chodzi o zasady przewidziane w KP. Można co prawda dojść do takiego wniosku
    w dordze wykładni oświadczeń woli, jednakże zawsze jest ryzyko, że nie uda
    się tego udowodnić w razie sporu.

    > Ps. Koleżanka jest studentką, dlatego umowa zlecenie, która w pewnym
    > zakresie oczywiści pokrywa się z obowiązkami ustalonymi w umowie o pracę
    (z
    > innymi pracownikami).

    Sam fakt odwołania się zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w KP nie
    oznacza, że zawarta umowa zlecenia jest umową o pracę ( I PKN 434/99 )

    Pozdro
    MAX

  • 9. Data: 2002-07-03 21:06:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jul 2002, Jaszyn wrote:
    [...]
    >+ wiem, wiem... już wyżej sie wytłumaczyłem ;-)))

    Nie widziałem jak wysyłałem, dobrze że jesteś odporny
    na pogryzanie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-07-04 09:28:57
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

> [...]
    > Jak neleży to rozumieć?
    > Czy w wypadku uszkodzenia np sprzętu, ponosi za to odpowiedzialność, gdzie

    To zależy od treści umowy , musicie dokładnie ją przeczytać, ale
    prawdopodobnie własnie oto chodzi, że jak cos się ze sprzetem stanie, to
    kolezanka za to zapłaci. jest to dopuszczalna umowa na podstawie kodeksu
    pracy.