  • 1. Data: 2002-07-03 08:15:23
    Temat: Zakup działki
    Od: "Jarek" <k...@p...com.pl>

    Bardzo proszę o pomoc.

    Jestem zainteresowany kupnem działki, która na dzień dzisiejszy jeszcze jest
    działką rolną. Właściciel złożył wniosek o podział działki na mniejsze
    budowlane. Podział zrobiono, w piśmie do właściciela napisano, że dopuszcza
    się w przyszłości możliwość zabudowy działek.
    Równolegle do tych działań gmina opracowuje nowy plan zagospodarowania
    całego terenu, który oglądałem i faktycznie teren którym jestem
    zainteresowany będzie budowlany.
    Wpłaciłem więc właścicielowi zaliczkę który zapewniał że działka jeszcze w
    tym roku będzie przekwalifikowana. Sprawa się skomplikowała, bo plan
    zagospodarowania terenu został przez gminę odrzucony.
    Doszliśmy do porozumienia z właścicielem, że kupię tę działkę jako rolną (z
    wiadomych względów-podatki) po mniejszej kwocie, a póżniej przekwalifikuję
    na budowlaną.
    Stąd moje pytanie:
    -ile może kosztować takie przekwalifikowanie i jak długo może trwać?
    -czy jeżeli kupię działkę rolną a poprawki w zagospodarowaniu terenu będą
    trwać długo, czy mogę na takiej działce postawić domek letniskowy,czy tylko
    paść barany?
    -jeżeli okaże się że po zmianie planu zagospodarowania terenu działka nie
    będzie budowlana, tylko rolna, to czy można z niej "zrobić" chociaż
    rekreacyjną a jak tak to za ile i jak dlugo to może potrwać.

    Za każdą pomoc serdecznie dziękuję.

    Jarek K.