  • 1. Data: 2013-09-25 08:50:16
    Temat: odpowiedź na decyzje reklamacyjną
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam

    Reklamowałem 2 sztuki ubrań które po kilku praniach zrobiły się o połowe
    mniejsze. Mam jakieś
    zgłoszenia reklamacyjne z którego nie wynika czy jest zgłoszenie z tytułu
    gwarancji czy
    z tytułu niezgodności z umową. Zresztą nie dostałem żadnego dokumentu
    gwarancyjnego ani
    nic więc zakładam, że po prostu gwarancji nie ma i nie mogłem z niej akurat
    skorzystać.

    Na dokumencie jest tekst: "Zgłoszenie przyjęto i poinformowano klienta, iż
    reklamacja zostanie
    rozpatrzona w terminie 14 dni od daty przyjęcia. Informacja o rozpatrzeniu
    reklamacji dostępna
    jest w salonie". Przy zgłaszaniu musiałem podać adres i numer telefonu.
    Poinformowano mnie
    (ustnie), że ktoś do mnie zadzwoni. Minęły 3 tygodnie i nic.

    W internecie jest mnóstwo interpretacji przepisów z których wynika, że
    powyższy zapis jest
    nieskuteczny i na sprzedawcy leży obowiązek skutecznego poinformowania mnie
    (listem
    poleconym, mailem albo przynajmniej telefonicznie). Wszyscy powołują się na
    klauzule
    niedozwolone które brzmią:

    "Klient zobowiązuje się w terminie 14 dni odebrać decyzję dotyczącą
    ustosunkowania się
    sprzedawcy do żądania kupującego bez dodatkowego powiadomienia"

    oraz

    "Klient zobowiązuje siędecyzjęodebrać osobiście w dniu powyżej ustalonym"

    Ja nie jestem przekonany czy z tych 2 tekstów wynika taki obowiązek sklepu.

    Czy waszym zdaniem mam teraz prawo żądać uznania reklamacji ze względu na
    przekroczny
    czas na odpowiedź czy nie ?

    Tak naprawdę to nie wiem jaka jest decyzja ale kilka rzeczy już tam
    reklamowałem i wiem
    czego się spodziewać. Bez walki się na pewno nie obejdzie.