eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedź na decyzje reklamacyjną › odpowiedź na decyzje reklamacyjną
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odpowiedź na decyzje reklamacyjną
    Date: Wed, 25 Sep 2013 08:50:16 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 45
    Message-ID: <l1u139$r3s$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 25 Sep 2013 06:50:17 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="79da0216cafa04b507ff2c39029b3bea";
    logging-data="27772";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18MOTYMGC4pgZKRlONmPE9I"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-EsetScannerBuild: 15244
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    Cancel-Lock: sha1:tgg9h/TkOmrwi2unL6F/37bfg6E=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:728612
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Reklamowałem 2 sztuki ubrań które po kilku praniach zrobiły się o połowe
    mniejsze. Mam jakieś
    zgłoszenia reklamacyjne z którego nie wynika czy jest zgłoszenie z tytułu
    gwarancji czy
    z tytułu niezgodności z umową. Zresztą nie dostałem żadnego dokumentu
    gwarancyjnego ani
    nic więc zakładam, że po prostu gwarancji nie ma i nie mogłem z niej akurat
    skorzystać.

    Na dokumencie jest tekst: "Zgłoszenie przyjęto i poinformowano klienta, iż
    reklamacja zostanie
    rozpatrzona w terminie 14 dni od daty przyjęcia. Informacja o rozpatrzeniu
    reklamacji dostępna
    jest w salonie". Przy zgłaszaniu musiałem podać adres i numer telefonu.
    Poinformowano mnie
    (ustnie), że ktoś do mnie zadzwoni. Minęły 3 tygodnie i nic.

    W internecie jest mnóstwo interpretacji przepisów z których wynika, że
    powyższy zapis jest
    nieskuteczny i na sprzedawcy leży obowiązek skutecznego poinformowania mnie
    (listem
    poleconym, mailem albo przynajmniej telefonicznie). Wszyscy powołują się na
    klauzule
    niedozwolone które brzmią:

    "Klient zobowiązuje się w terminie 14 dni odebrać decyzję dotyczącą
    ustosunkowania się
    sprzedawcy do żądania kupującego bez dodatkowego powiadomienia"

    oraz

    "Klient zobowiązuje siędecyzjęodebrać osobiście w dniu powyżej ustalonym"

    Ja nie jestem przekonany czy z tych 2 tekstów wynika taki obowiązek sklepu.

    Czy waszym zdaniem mam teraz prawo żądać uznania reklamacji ze względu na
    przekroczny
    czas na odpowiedź czy nie ?

    Tak naprawdę to nie wiem jaka jest decyzja ale kilka rzeczy już tam
    reklamowałem i wiem
    czego się spodziewać. Bez walki się na pewno nie obejdzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1