  • 1. Data: 2004-03-01 11:14:17
    Temat: odmowa dziedziczenia?
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    witam i pozdrawiam.
    sytuacja wyglada nastepujaco:
    wlasciciel firmy , prowadzil pare lat dzialalnosc , narobil duzo dlugow (
    wszedl komornik) , nie posiadal zadnych nieruchomosci i innych srodkow
    trwalych ( mieszkanie spoldzielcze itp) , dokonal samobojstwa.
    co teraz powinna uczynic jego zona , czy dlugi przechodza na nia ? czy ma
    mozliwosc prawna nieprzejmowania dlugow zmarlego meza ?
    dziekuje za ew. porade.

  • 2. Data: 2004-03-01 15:31:59
    Temat: Re: odmowa dziedziczenia?
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co teraz powinna uczynic jego zona , czy dlugi przechodza na nia ? czy ma
    > mozliwosc prawna nieprzejmowania dlugow zmarlego meza ?

    Ze zobowiązaniami cywilnoprawnymi nie powinno być problemu jeśli odrzuci
    spadek - ale trzeba sparwdzić czy warto?

    Natomiast z zobowiązaniami podatkowymi może być problem, ale i tak nie można
    zbyt wiele powiedzić bo za mało szczegółów.

    Funia

  • 3. Data: 2004-03-01 20:16:17
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Funia" <e...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    można
    > zbyt wiele powiedzić bo za mało szczegółów.

    cywilnoprawnie chyba warto , pozostały tylko długi.

    od strony podatkowej raczej jest na czysto
    niestety nie jestem w stanie podac wiecej szczegolow ( jestem co prawda
    bliskim znajomym ale nie bylem wprowadzony w detale - a podobno diabeł tkwi
    w szczegółach :) )
    Dziekuje za pomoc

  • 4. Data: 2004-03-01 22:02:08
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <c1v627$nu6$1@nemesis.news.tpi.pl>, e...@u...poczta.onet.pl
    says...

    > co teraz powinna uczynic jego zona , czy dlugi przechodza na nia ? czy ma
    > mozliwosc prawna nieprzejmowania dlugow zmarlego meza ?
    > dziekuje za ew. porade.

    Zlozyc w terminie do 6 m-cy od daty smierci spadkodawcy oswiadczenie o
    odrzuceniu spadku przed sadem rejonowym lub notariuszem. Jesli tego nie
    zrobi to po tym terminie nabedzie z mocy ustawy spadek wprost (z
    odpowiedzialnoscia za dlugi)i nic juz tego nie zmieni, chyba ze w chwili
    smierci, ktorykolwiek ze spadkobiercown nie mial pelnej zdolnosci do
    czynnosci prawnych (wtedy spadek wszyscy nabeda z ograniczeniem
    odpowiedzialnosci za dlugi)

    Dan.