  • 1. Data: 2004-03-01 08:21:02
    Temat: pytanie o prawa autorskie
    Od: "Cabra" <b...@p...pl>

    Witam,

    chcialbym zamiescic czesc tresci danej ksiazki - czy wystarczy ze podam jej
    autora, czy musze miec jego pisemna zgode? Druga rzecz to mam ksiazke z roku
    okolo 1933 - chyba moge ja zamiescic na stronie, bo prawa autorskie do niej
    juz wygasly ??

    PZDR
    Cabra

  • 2. Data: 2004-03-01 09:04:27
    Temat: Re: pytanie o prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1urfl$gea$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cabra wrote:
    > chcialbym zamiescic czesc tresci danej ksiazki - czy wystarczy ze podam jej
    > autora, czy musze miec jego pisemna zgode? Druga rzecz to mam ksiazke z roku

    Napisz trochę więcej gdzie zamieścić, ile zamieścić, czemu to ma służyć.

    > okolo 1933 - chyba moge ja zamiescic na stronie, bo prawa autorskie do niej
    > juz wygasly ??

    Możesz (70 lat).

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-01 09:34:24
    Od: "Cabra" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:rtabh1-q3l.ln1@ziutka.router...

    > Napisz trochę więcej gdzie zamieścić, ile zamieścić, czemu to ma służyć.

    To jest fragment ksiazki - to jest jakas ksiega przyslow (chyba wyd. przez
    radio zet), strona to jest portal o tematyce zahaczajacej o wlasnie te
    tematy i zastanawiam sie czy jak podam zrodlo to bedzie to wystarczajace....

    PZDR
    Cabra

  • 4. Data: 2004-03-01 12:58:58
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > Możesz (70 lat).

    Czy 70 lat obowiązuje od daty wydania książki czy od daty śmierci autora?

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-03-01 16:17:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy 70 lat obowiązuje od daty wydania książki czy od daty śmierci
    autora?

    Właśnie, ze od śmierci autora.

  • 6. Data: 2004-03-02 01:17:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c2033k$rm8$10@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > autora?
    >
    > Właśnie, ze od śmierci autora.

    Racja, o tym się zapomina. Tyle że są wyjątki - jeśli prawa majatkowe
    należą do kogoś innego niż twórca, to od daty pierwszego
    rozpowszechnienia. W sumie bezpieczniej przyjąć że od śmierci twórcy.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-03-02 07:24:56
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > okolo 1933  - chyba moge ja zamiescic na stronie, bo prawa autorskie do niej

    Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki
    rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym
    wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości.
    2. Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać rozpowszechnione drobne
    utwory lub fragmenty większych utworów w podręcznikach i wypisach.
    3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, twórcy przysługuje prawo do
    wynagrodzenia.

    Paweł