  • Data: 2015-06-26 08:31:33
    Temat: oddanie towaru a odsetki od płatności
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja wygląda tak:

    Są dwie firmy A i B

    1. Kupuję od firmy B towary z terminem płatności 30 dni
    2. termin płatności za towary wypadł dnia 1.06.2015 i w tym dniu ja
    towary oddałem
    3. po 30 dniach 30.06.2015 dostałem fakturę korygującą i wtedy też
    nastąpiło rozliczenie płatności z korektą,
    4. firma B wystawia notę odsetkową za opóźnienie w płatności 30 dni

    Według mnie firma A spełniła świadczenie i spłaciła zobowiązanie w dniu
    oddania towaru więc nie ma mowy o żadnych odsetkach za opóźnienie płatności.

    Czy dobrze myślę czy niestety logika przegrywa z literą prawa?, a może
    też to firma A powinna mieć żądanie odsetek, skoro oddała towar 1.06 a
    pieniądze za niego otrzymała dopiero po fakturze korygującej 30.06?

    ---
    Avast.