  • Data: 2015-06-26 14:58:43
    Temat: Re: Re: oddanie towaru a odsetki od płatności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Jun 2015, cyklista wrote:

    > Skoro zwrot ceny nastąpił to nie ma gdybać nad innym przypadkiem.
    > Nie wszystkie umowy mają 500 stron

    Owszem.
    Rozważamy więc jakie elementy są uregulowane umownie a jakie
    "z urzędu" (z ustawy).

    > Ja uważam że dając w dniu 1.06 towar całkowicie pokrywający należności
    > spełniłem w tym dniu obowiązek zapłaty za faktury

    IMVHO co najwyżej uważasz, że dokonałeś potrącenia kwoty do zapłaty
    wartością zwróconego towaru.
    Sam tak napisałeś - bo skoro piszesz że uważasz, iż spełniłeś
    obowiązek *zapłaty*, to nie ma mowy o odstąpieniu od umowy, lecz
    wykonania operacji "cofnięcia" jej skutków. Zresztą z p. widzenia
    podatków i tak operacja miała miejsce (towar został wydany).
    Kto ma pokryć koszty uboczne i czy kwota "opłaty za zwrot"
    je zawiera?

    > (a nie że spełniłem go
    > w dniu rozliczenia tego przez kontrahenta). Od dnia 1.06 ja tego towaru
    > nie miałem i był on w całkowitym władaniu kontrahenta co potwierdził na
    > piśmie w czasie odbioru. I uważam również że to od dnia 1.06 tamta
    > firma jest mi winna pieniądze za niego.

    Skoro zwrot był wymagalny, to IMVHO faktycznie powinien być potrącalny.

    ALE...
    Ale przecież zwrot towaru skutkuje jedynie częściowym zwrotem wartości,
    bo pozostaje ok.36% wartości (po ~18..19% VAT i dochodowego), która
    zostanie potrącona z miesięcznym opóźnieniem z mocy przepisów
    (a jak się źle trafi u "małego" to i kwartału braknie).
    Towar który masz w ręce jest wart ileś, ale cena za ten towar
    jest inna - bo zawiera podatki.
    Jednoczesny zwrot zapłaconej ceny i towaru nie skutkuje "wyzerowaniem"
    w majątku pierwotnego sprzedawcy :)
    Dokonując zwrotu towaru jeszcze nie "zwróciłeś podatku", bo to zrobi
    Skarb Państwa, z opóźnieniem.
    Wraca więc pytanie, jaką rolę pełni "opłata za zwrot" o której
    wspominałeś, w szczególności czy zawiera klauzulę że obejmuje
    wszystkie "koszty uboczne"?

    pzdr, Gotfryd