  • 1. Data: 2007-07-16 14:06:24
    Temat: od którego momentu liczy się odsetki?
    Od: "Kuba " <j...@g...pl>

    W dniu "X", w wyniku dziur w drodze obywatel poniósł szkodę w postaci
    uszkodzenia samochodu. W dniu "Y" wysłał pismo do PZU (które ubezpiecza gminę
    od odpowiedzialności cywilnej) żądając naprawienia szkody. W dniu "Z", PZU
    odesłało pismo, w którym odrzuciło żądanie. W dniu "Q" obywatel wnosi pozew do
    sądu przeciwko PZU.
    I teraz pytanie: od którego dnia zażądać naliczenia odsetek od wartości pozwu?
    Wydaje mi się, że od dnia w którym PZU dowiedziało się o powstaniu szkody, ale
    pewności nie mam.

    Dziękuje bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam:)
    Kuba

  • 2. Data: 2007-07-16 19:15:02
    Temat: Re: od którego momentu liczy się odsetki?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba " <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale
    > pewności nie mam.
    >
    > Dziękuje bardzo za odpowiedzi i pozdrawiam:)

    witam serdecznie!

    ja myślę, że roszczenie o odsetki rozpoczyna swój bieg od dnia następnego po
    dniu, do którego PZU winno było rozpoznać zgłoszone roszczenie o zapłatę
    odszkodowania, nie dłużej niż 30 dni od daty zgłoszenia żądania; przykład -
    jeżeli zgłoszono szkodę w dniu 5.07.2007r., to odsetki należne są od dnia 6
    sierpnia 2007r. - 30 dni upływa z dniem 4.08.2007r., zatem winno być od
    5.08.2007r., ale to jest niedziela, więc od dnia następnego, czyli od
    6.08.2007r.
    to jest moje zdanie, aczkolwiek oparte na praktyce sądowej

    pzdr
    krzysiek