  • 1. Data: 2007-07-16 13:40:57
    Temat: Zwrot kosztów wysyłki.
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    Witam.
    Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem.
    Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie
    czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do
    sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została
    uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam
    czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot.
    Powołałem się na :

    Art.8
    u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic.
    Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji
    konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie chodzi
    mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i pewnie
    nikt jeszcze nie upomniał się o swoje.
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2007-07-16 13:44:11
    Temat: Re: Zwrot kosztów wysyłki.
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Paweł Kulesza pisze:
> [...]
    > nikt jeszcze nie upomniał się o swoje.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

    Jeśli prośby nie skutkują, to w cywilizowanym kraju idzie się do
    sądu. Jak jesteś z Wawy, to mogę od Ciebie kupić tę wierzytelność za 10zł :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-07-16 15:28:44
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    > Jeśli prośby nie skutkują, to w cywilizowanym kraju idzie się do sądu.
    > Jak jesteś z Wawy, to mogę od Ciebie kupić tę wierzytelność za 10zł :)

    Niestety nie jestem z Wa-wy:) Chętnie bym wziął w tym udział, ponieważ
    studiuję prawo i zwyczajnie chciałbym (może to zbyt idealistyczne) ukrócić
    niektóre procedery, przynajmniej u niektórych ludzi. Ja sam swego czasu
    handlowałem na allegro ale wyznawałem zasadę "lepiej stracić 20zł na towarze
    niż dobre imię sprzedawcy. Niektórych jednak to ewidentnie nie
    obchodzi..........

  • 4. Data: 2007-07-16 19:23:24
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewnie nikt jeszcze nie upomniał się o swoje.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

    Witam serdecznie!

    z tego co opisujesz, to czarne na białym wynika, że umowa sprzedaży została
    zawarta pomiędzy równorzędnymi w sensie statusu prawnego stronami umowy -
    tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej, ale tak
    założyłem;
    skoro tak, to z oczywistych względów nie ma zastosowania ustawa, na którą
    się powołujesz, tj. ustawa o sprzedaży konsumenckiej - patrz pierwsze jej
    postanowienia;
    jeżeli jednak sprzedawca jest przedsiębiorcą, to oczywiście ta ustawa ma
    zastosowanie, a wobec tego w razie zwrotu towaru winien ci zwrócić dosłownie
    wszystko, tak jak to statuuje powoływany przez ciebie art.8 ustawy;
    jeżeli jednak sprzedawca nie czyni tego, to znaczy że popełnia czyn z
    art.286kk - czyli zwyczajne oszustwo; wartość korzyści nie ma tu znaczenia;
    zatem pozostaje ci zawiadomienie policji; skoro zaś ten sprzedawca, jak sam
    twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz śmiało zgłaszać organom
    ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z art.286kk;
    powodzenia :)

    pzdr
    krzysiek

    ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz negatywny
    na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z czasem człowiek
    zniknie z aukcji :)

  • 5. Data: 2007-07-16 21:46:33
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

> [...]
    > umowy - tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej,

    Nie opisałem sytuacji w sposó wystarczający. Sprzedawca jest przedsiębiorcą:

    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3816249

> [...]
    > sprzedawca, jak sam twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz
    > śmiało zgłaszać organom ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z

    Dlatego właśnie zapytałem na grupę:) Żeby się w maliny nie wpuścić.

    > ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz
    > negatywny na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z
    > czasem człowiek zniknie z aukcji :)

    Tak zrobię - jednak to na końcu:)