  • 1. Data: 2009-03-25 10:38:29
    Temat: ochrona danych osobowych - temperatura w mieszkaniu
    Od: Adam Mol <m...@w...pl>

    Dzien dobry.

    Na spotkaniu wspolnoty mieszkaniowej zostaly postawione zarzuty
    przeciwko mojej osobie. Poczulem sie obrazony. Jest to moje
    indywidualne odczucie.
    Nie powiedziano wprost ze chodzi o mnie ale podano dostatecznie duzo
    informacji, zeby moznabylo nietrudno wywnioskowac o kogo chodzi.
    Powiedziano tak: Jest to lokator mieszkania o oczko wyzej niz pan X.Y.
    Pan X.Y. jest osoba znana i znajdowal sie w tym momencie wsrod osob,
    ktore kierowaly zarzuty pod moim adresem Informacje dotyczace numeru
    mieszkania pana X.Y. sa jawne i wiekszasc osob nawet je zna.
    Wiec bardzo latwo mozna wywnioskowac o kogo chodzi.
    Ponadto przedstawiajac zarzuty wszystkie osoby, ktore je przedstawialy
    kierowaly wzrok w moja strone i nawet pan X.Y. kiwna glowa w moja
    strone twierdzaco, ze chodzi o mnie.
    Ich zarzuty dotyczyly niskiego zurzycia energii cieplnej w moim
    mieszkaniu w porownaniu do innych mieszkan i najprawdopodobniej sa
    prawdziwe. Zwracam jednak uwage ze nie znaczy to ze sa nizsze niz
    dopuszczalne normy. Temperatura wynosi okolo 18 stopni w okresie
    zimowym - czasami mniej czasami wiecej. Postawilo mnie to w swietle
    oszczednego czlowieka w niekorzystnym tego slowa znaczeniu -
    publicznie. Nizsza temperatura wynika z mojego podejscia do spraw
    mojej odpornosci a nie oszczednosci.
    Dodam jeszcze, ze osoby, ktore kierowaly zarzuty sa czlonkami zarzadu
    wspolnoty mieszkaniowej.

    Teraz mam kilka pytan:
    1. Czy te osoby zlamaly prawo o ochronie danych osobowych.
    2. Czy w swietle prawa zostalem obrazony i tym samym czy moge wnosic o
    odszkodowanie w tej sprawie.
    3. Jakiego odszkodowania, moge sie spodziewac. Najbardziej
    satysfakcjonowalyby mnie publiczne przeprosiny od osob kierujacych
    zarzuty i byc moze rezygnacja z roli czlonka zarzadu osoby ktora
    publicznie naprowadzila na moja osobe - sad traktuje jako ostatecznosc
    4. Czy jesli wnioslbym sprawe do sadu, wynajalbym dobrego prawnika (na
    ktorego mysle mnie stac) i wygralbym sprawe to otrzymalbym calkowity
    zwrot kosztow postepowania sadowego.
    5. Co staloby sie w przypadku kiedy przegralbym sprawe.
    6. Czy sa jakies normy mowiace o tym jaka powinna byc temperatura w
    mieszkaniu i w jaki sposob sie je w praktyce egzekfuje.

    bardzo dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-03-25 10:47:32
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Adam Mol" <m...@w...pl>

    A nie pomyslales o dobrym psychiatrze ?

    Andy

  • 3. Data: 2009-03-25 10:48:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 03:38:29 -0700, Adam Mol napisał(a):

    > 1. Czy te osoby zlamaly prawo o ochronie danych osobowych. 2. Czy w
    > swietle prawa zostalem obrazony i tym samym czy moge wnosic o
    > odszkodowanie w tej sprawie.

    niex2

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-03-25 15:01:06
    Temat: Re: ochrona danych osobowych - we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    www.google.pl/search?hl=pl&q=wspólnota+mieszkaniowa+
    site:giodo.gov.pl

  • 5. Data: 2009-03-25 15:18:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam Mol" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > 1. Czy te osoby zlamaly prawo o ochronie danych osobowych.

    A ujawniono jakies dane osobowe?

    > 2. Czy w swietle prawa zostalem obrazony i tym samym czy moge wnosic o
    > odszkodowanie w tej sprawie.

    To juz jest ocenne. Jesli uwazasz, ze nazwanie Cie oszczednym jest
    obrazajace, to mozesz zadac zaprzestania tego. Ale przed sadem, to raczej
    wiele nie wygrasz.

> [...]
    > zarzuty i byc moze rezygnacja z roli czlonka zarzadu osoby ktora
    > publicznie naprowadzila na moja osobe - sad traktuje jako ostatecznosc

    A za co Cie maja przepraszac? Za nazwanie oszczednym? I to nie wprost
    nawet?

    > 4. Czy jesli wnioslbym sprawe do sadu, wynajalbym dobrego prawnika (na
    > ktorego mysle mnie stac) i wygralbym sprawe to otrzymalbym calkowity
    > zwrot kosztow postepowania sadowego.

    Oczywiscie. Z tym, ze mam powazne watpliwosci co do tego, czy nawet bardzo
    dobry prawnik to wygra w sadzie.

    > 5. Co staloby sie w przypadku kiedy przegralbym sprawe.

    Trzeba przeciwnej stronie zwrócic koszty adwokata i zaplacic koszty
    postepowania.

    > 6. Czy sa jakies normy mowiace o tym jaka powinna byc temperatura w
    > mieszkaniu i w jaki sposob sie je w praktyce egzekfuje.
    > bardzo dziekuje za pomoc

    Sa normy okreslajace minimalne temeratury, jakie musza byc mozlwie do
    osiagniecia. nie da sie scigac ejdnak za to lokatora, ze mu sie zimniej
    podoba. Rzecz w tym najparwdopodobniej, ze te wszystkie cieplomierze, nie
    mierza wcale ciepla. Jesli ktos jakt Ty ma nizsza niz sasiednie mieszkania
    temperature, to w konsekwencj itego te sasiednie mieszkania zaczynaja swoim
    kosztem grzac Twoje mieszkanie. Dzieje sie tak, poniewaz wewnetrzne sciany
    czy stropy z reguly nie maja izolacji termicznej.

  • 6. Data: 2009-03-25 15:29:41
    Temat: Re: temperatura w mieszkaniu
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Jest obowiazek utrzymywania w pomieszczeniu mieszkalnym temperatury nie nizszej niz
    16°C
    Teoretycznie glowice termostatyczne na zaworach grzejników nie powinny pozwolic na
    ustawienie nizszej temperatury.
    Praktycznie pozwalaja, poza tym Polak potrafi i zakreci sobie na pionie (co widac)
    lub przy rozdzielaczu (czego nie widac).
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-03-25 17:04:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik " acelnószz" <u...@w...eu> napisal w wiadomosci
    > Jest obowiazek utrzymywania w pomieszczeniu mieszkalnym temperatury nie
    > nizszej niz 16°C

    Z jakiego przepisu to wynika?

  • 8. Data: 2009-03-25 19:18:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Uzytkownik "Adam Mol" <m...@w...pl> napisal
    > Nie powiedziano wprost ze chodzi o mnie ale podano dostatecznie duzo
    > informacji, zeby moznabylo nietrudno wywnioskowac o kogo chodzi.

    Ale kto ujawnil? Ustawa dotyczy podmiotów posiadajacych zbiory, bazy danych.
    Ujawniono dane osobowe ze zbioru? Bo sam, prywatnie Kowalski moze sobie
    mówic i powolywac nawet nazwiska osoby.

> [...]
    > zimowym - czasami mniej czasami wiecej. Postawilo mnie to w swietle
    > oszczednego czlowieka w niekorzystnym tego slowa znaczeniu -

    Jesli juz to nie dane osobowe, a ochrona dóbr osobistych z kodeksu cywilnego
    (dobre imie i takie tam sprawy zwiazane z Twoim nazwiskiem), wzglednie
    zniewaga, znieslawienie z kk. Ale czy dane na temat zuzycia energii moga
    kogos obrazic to watpie, tym bardzie watpliwe dla sadu.

  • 9. Data: 2009-03-25 22:19:24
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Z jakiego przepisu to wynika?

    Zapewne z zadnego. Mieszkam w bloku, gdzie wiekszosc mieszkan smiga na
    piecach kaflowych. 16 stopni to oni w maju maja jak okna otworza.

    *