  • 1. Data: 2004-11-01 15:46:19
    Temat: apelcaja - zbyt niska nawiazka
    Od: "nzsnnw" <n...@o...pl>

    witam.
    zapadł wyrok skazujący, juz drugi raz, po ponownym rozpatrzeniu - za umyślne
    spowodowanie wypadku.
    nie bardzo wiem jako laik czy ma sens i czy jest cel apelować.
    nie chcę zaskarżać całego wyroku, nie zgadzam się jedynie z częścią wyroku
    dotyczącą wysokości nawiązki: zasądzono 500pln.

    nie zgadzam się, bo: KK, Rozdział V. Środki karne Art. 48 [Wysokość nawiązki]
    § 2. Nawiązka określona w art. 47 § 2 może być orzeczona w wysokości od
    trzykrotnego do dwudziestokrotnego najniższego wynagrodzenia w czasie orzekania
    w pierwszej instancji.

    sąd orzekał w połowie 2004, najniższe wynagrodzenie było większe niż 500, a co
    dopiero trzykrotność tej kwoty jako minimum nawiązki.

    czy ma sens apelować?

    moje wykształcenie nie ma nic wspólnego z prawem, moja wiedza prawnicza jest
    mierna - proszę tym samym o zrozumienie dla mnie i wyjaśnienie/podpowiedź.
    dziękuję, pozdrawiam, nzsnnw