  • 1. Data: 2008-11-21 07:35:21
    Temat: ochrona danych osobowych
    Od: "infras" <k...@w...pl>

    Witam, w związku z przyjętym sposobem rozliczenia wody osoba która najwięcej
    zużywa wody płaci proporcjonalnie więcej do różnicy po między licznikiem
    głównym a lokatorskim. Zasada taka została przyjęta "z urzędu" i nad jej
    sensem nie rozwodzę się. Niestety złodziejstwo innych, m/inn stosowanie
    magnesów neodymowych, uszkadzanie liczników i inne kombinatorstwo doprowadza
    do sytuacji że więcej płacę za różnicę po między licznikami niż faktyczne
    moje zużycie. Aby ukrócić temat zaproponowałem na zebraniu wspólnoty
    udostępnienie do wglądu listy u administratora, opisującej zużycie wody
    poszczególnych lokatorów. Odmówiono, powołując się na ochronię danych
    osobowych. Czy to prawda ? jeżeli tak w jaki sposób zgodny prawnie uzyskać
    taki dostęp ? co może zawierać taka lista aby stwierdzić kto kradnie wodę i
    ukrócić problem. Pozdrawiam .

  • 2. Data: 2008-11-21 21:24:46
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    Zrobić listę "poukładaną losowo".
    Bez nazwisk i numerow mieszkan.

    lokal a - stan zuzycia - ilosc lokatorow.
    lokal b - stan zuzycia - ilosc lokatorow

    Łatwo porównać, jakie rzędy wielkości się tam znajdują. Jak gdzieś 4ro
    osobowa rodzina zuzyje o polowe wody mniej, niz jakis tandem staruszkow, no
    to cos nie halo. ;)

    pozdr

  • 3. Data: 2008-11-21 21:43:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "infras" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze, jeśli to wspólnota, to idiotyzmem jest powoływanie się w
    stosunkach z jednym z jej członków na ochronę danych osobowych pozostałych
    członków. Przecież on je zna.

    Natomiast co do meritum sprawy, to ponieważ temat pojawia się na grupie w
    różnych kontekstach średnio kilka razy w kwartale, i kilkadziesiąt na
    wiosnę, gdy są rozliczenia, więc pozwoliłem sobie na stronie
    http://www.roberttomasik.republika.pl/ napisać taki artykulik pt. "Kto
    kradnie wodę?". Zapraszam do lektury, a zrozumiesz, że to co robisz nie ma
    sensu, a te opłaty zawyżone, to po prostu czysta fizyka.

  • 4. Data: 2008-11-22 11:49:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > kradnie wodę?". Zapraszam do lektury, a zrozumiesz, że to co robisz nie ma
    > sensu, a te opłaty zawyżone, to po prostu czysta fizyka.

    Ale praktyka pokazuje, że fizyka fizyką a inne mechanizmy innymi.
    Rozliczam 4-mieszkaniowy budynek, różnice (licznika zbiorczego a mieszkań)
    miesięczne zazwyczaj bywały w okolicy 1 m^3, czasem dwu.
    Czyli średnio biorąc mniej niż pół metra sześciennego na miesiąc
    na licznik.

    Znam z opisu (wiarygodnego) przypadek, kiedy jedna klatka budynku
    (większego) została wyposażona we własny licznik - i rozliczenia się
    zgadzały z podobną tolerancją, do momentu, kiedy licznik całego
    budynku (z drugą klatką) wykazał sporo za duże zużycie - administracji
    znienacka wskazania tego "łącznego" wodomierza klatki zdały się
    niewiarygodne i brakującą wodę (w gigantycznej ilości) rozliczyła
    "między wszystkich".
    Z opisu mi wychodzi ze mowa raczej o drugim przypadku :>

    ILE było tej "znikniętej" wody na jeden lokal i na jaki okres?

    pzdr, Gotfryd