  • 11. Data: 2004-04-09 06:53:07
    Temat: Re: ochrona JAK dla funkcjonariuszy państowych
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:c54guj$b2p$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > To stare określenie, obecnie jest funkcjonariusz publiczny,
    > nieco szersze niż poprzednio państwowy.
    > Tak więc nauczyciel jest funkcjonariuszem
    > publicznym.

    Alez skad! Nauczyciel nie jest funkcjonariuszem publicznym. Enumeratywny
    katalog zawiera art. 115 par. 13 kodeksu karnego. Nie ma tam nauczyciela i
    nigdy nie bylo. Skad w ogole ten cytat o "ochronie nauczyciela"??

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 12. Data: 2004-04-09 09:45:10
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > Alez skad! Nauczyciel nie jest funkcjonariuszem publicznym.

    To mamy znacząca różnicę zdań ;-)

    > Enumeratywny
    > katalog zawiera art. 115 par. 13 kodeksu karnego. Nie ma tam nauczyciela i
    > nigdy nie bylo.

    Czy nauczyciel nie jest pracownikiem samorządku terytorialnego, skoro szkoły
    prowadzone są przez samorządy?

    > Skad w ogole ten cytat o "ochronie nauczyciela"??

    Art. 63 Karty nauczyciela.

  • 13. Data: 2004-04-09 09:58:33
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jak najbardziej z przepisów. Zajrzyj do kodeksu karnego. Tam masz osobny
    > przepis o naruszeniu nietykalności funkcjonariusza państwowego.

    Tam jest tylko o funkcjonariuszach publicznych.

  • 14. Data: 2004-04-09 14:59:50
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Alez skad! Nauczyciel nie jest funkcjonariuszem publicznym. Enumeratywny
    > katalog zawiera art. 115 par. 13 kodeksu karnego. Nie ma tam nauczyciela i
    > nigdy nie bylo. Skad w ogole ten cytat o "ochronie nauczyciela"??

    Niestety, jest - na podstawie karty nauczyciela.
    Piszę "niestety", bo już belfry się na to powołują
    i składają zawiadomienia o przestępstwach,
    co znakomicie zajmuje policję sprawami
    pyskówek w szkole.
    Przypomnieli sobie o tym przywileju, szczególnie
    po sprawie toruńskiej.

  • 15. Data: 2004-04-09 15:28:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c55s49$kbi$1@inews.gazeta.pl...

    > Tam jest tylko o funkcjonariuszach publicznych.

    Piszę z głowy i oczywiście przekręciłem w pośpiechu. W starym kodeksie był
    publiczny i trudno się przestawić :-)) Ale masz generalnie rację.

  • 16. Data: 2004-04-09 17:43:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcyś wrote:
    > Niestety, jest - na podstawie karty nauczyciela.

    chyba nie jest

    przysługuje mu ochrona

    KG

  • 17. Data: 2004-04-10 21:04:03
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Co to znaczy "ochrona przewidziana jak dla funkcjonariuszy państwowych"?
    > Jaką ochronę w praktyce ma funkcjonariusz państwowy?

    Po dotychczasowej dyskusji pytania pozostają nadal aktualne ;-)