    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oceny i obecności w szkole
    Date: Mon, 25 Jun 2007 19:11:00 -0500

    "Szerr" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:f5otgq$5a6$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeżeli nauczyciel omawia oceny i nieobecności uczniów na forum klasy, to
    > jest to jak najbardziej usprawiedliwione celami nauczania i wychowania.
    > Proces dydaktyczno-wychowawczy organizowany jest w szkole w oddziałach
    > klasowych.
    >
    > Wywieszanie pewnych informacji (np. statystyk) dotyczących nieobecności
    > czy
    > ocen na korytarzu szkolnym też może być w niektórych sytuacjach
    > usprawiedliwione celami szkoły. Ja na przykład ostatnio czytałem w szkole
    > mojego dziecka, którzy uczniowie szkoły mają najwyższą średnią ocen.

    Omawiać oceny klasy może. Omawiac ocen poszczególnych uczniów na forum klasy
    nie może.
    To samo tyczy się wywiadówek. Sprawy ogólne omawia się na forum klasy,
    sprawy poszczególnych uczniów omawia się z rodzicami tego ucznia.

    > Niedawno wpadło mi też w oczy orzeczenie sądu, w którym stwierdza się, iż
    > wykłdowcy na uczelni mają prawo wywieszać wyniki egzaminów. Skoro uczelnia
    > może, to i szkoła może.

    Pytanie tylko co w orzeczeniu było napisane na temat identyfikacji osób,
    którym te oceny zostały wystawione.
    Jestem przeeciwny wywieszaniu ocen z imieniem i nazwiskiem, tudzież numerem
    indeksu.
    Oceny są indywidualną sprawą studenta i tylko do jego wiadomości.