  • 1. Data: 2007-12-05 08:21:14
    Temat: obsługa kadrowa - koszty
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Czy są jakieś przepisy, z których jasno wynika kto ponosi koszty obsługi
    kadrowej? Pracownik czy pracodawca? Np. wysyłanie pocztą listy obecności
    czy legitymacji w celu przedłużenia ważności.

    PS Poza głównym pytaniem, czy jest możliwe otrzymanie rozwodu na
    pierwszej rozprawie? Sądziłem, że wymagane są przynajmniej dwie:
    pojednawcza i kolejna, na której sąd może juz orzec rozwód.

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 2. Data: 2007-12-05 08:49:20
    Temat: Re: obsługa kadrowa - koszty
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    gazebo pisze:
    > Czy są jakieś przepisy, z których jasno wynika kto ponosi koszty obsługi
    > kadrowej? Pracownik czy pracodawca? Np. wysyłanie pocztą listy obecności
    > czy legitymacji w celu przedłużenia ważności.

    Pensja jest nienaruszalna, musi być wypłacona w całości. Jedyna
    możliwość odliczenia czegoś to kara dyscyplinarna w maksymalnej
    wysokości do trzech miesięcznych pensji (o ile dobrze pamiętam). Z tego
    wynika że z definicji koszty pokrywa pracodawca, chyba że umowa o pracę
    reguluje to inaczej, ale czy taki zapis w umowie o pracę może sie wogóle
    znaleźć trzeba sprawdzić w Kodeksie Pracy.

    > PS Poza głównym pytaniem, czy jest możliwe otrzymanie rozwodu na
    > pierwszej rozprawie? Sądziłem, że wymagane są przynajmniej dwie:
    > pojednawcza i kolejna, na której sąd może juz orzec rozwód.

    Możliwe.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 3. Data: 2007-12-05 09:25:03
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Adam Klobukowski pisze:

> [...]
    > reguluje to inaczej, ale czy taki zapis w umowie o pracę może sie wogóle
    > znaleźć trzeba sprawdzić w Kodeksie Pracy.

    W kodeksie nie znalazłem, umowa tego nie porusza a wg słow pracodawcy
    muszę takowe dokumenty wysyłać poleconym za pośrednictwem poczty. Z
    wynagrodzenia więc nie potrącą ale za znaczki ktoś musi zapłacić.

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 4. Data: 2007-12-05 20:57:36
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 5 Gru, 10:25, gazebo <g...@w...pl> wrote:

    > muszę takowe dokumenty wysyłać poleconym za pośrednictwem poczty. Z
    > wynagrodzenia więc nie potrącą ale za znaczki ktoś musi zapłacić.

    Ty musisz liste obecnosci przesylac? Pracodawca nie ma do niej wgladu?

    Wg. mnie koszty powinny zostac zwrocone na podstawie rachunku z
    poczty. Za faktury wysylane poczta tez placisz ze swoich?

    pozdrawiam.

  • 5. Data: 2007-12-06 06:23:56
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Marchefkowy pisze:

    > Ty musisz liste obecnosci przesylac? Pracodawca nie ma do niej wgladu?

    Hmmm, daleko jest.

    > Wg. mnie koszty powinny zostac zwrocone na podstawie rachunku z
    > poczty. Za faktury wysylane poczta tez placisz ze swoich?

    Wg mnie też. Mogę też dostać znaczki. Jeszcze nie płacę, po prostu
    ciężko cokolwiek ustalić więc wolę mieć jasność w pewnych kwestiach.

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk