  • 1. Data: 2007-12-05 07:07:17
    Temat: Zapytanie o podnoszenie kwalifikacji
    Od: Kronos <n...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Mam pewne pytanie. Mianowicie mam podpisaną tzw "Lojalke" z moją firmą i
    zastanawiam się czy jeśli firma zdecyduje się mnie zwolnić bez podania
    powodu to czy będę zobligowany do zwrócenia kosztów szkolenia (jestem
    zatrudniony na czas określony). Wiem że istnieje poniższy zapis:

    "Pracownik, który otrzymał od zakładu pracy świadczenia, o których mowa w
    § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie określonym w
    umowie, nie dłuższym niż 3 lata:

    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,

    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy,

    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy jest
    obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez zakład pracy na jego naukę
    w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy po ukończeniu nauki lub czasu
    pracy w czasie nauki, chyba że zakład pracy odstąpi od żądania zwrotu
    kosztów w części lub w całości."

    Czy podpunkt drugi to tak zwana "dyscypinarka"???
    Co może być powodem takiego zwolnienia o którym mowa w punkcie 2)???

    Dziękuję

  • 2. Data: 2007-12-05 08:45:26
    Temat: Re: Zapytanie o podnoszenie kwalifikacji
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Kronos pisze:
> [...]

    > 2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy,

    > Czy podpunkt drugi to tak zwana "dyscypinarka"???

    Tak.

    > Co może być powodem takiego zwolnienia o którym mowa w punkcie 2)???

    Kodeks Pracy to dokładnie wyszczególnia. W ogólności: mocno się musisz
    postarać.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski