  • 1. Data: 2003-02-13 19:15:55
    Temat: prosba o pomoc - znowu kanary [srednio dlugie]
    Od: b...@o...pl

    Witam grupowiczow,
    przed napisaniem tego maila przejrzalem liste dyskusyjna i znalazlem kilka
    watkow na temat nie zaplaconych kar po przejezdzie srodkami komunikacji
    miejskiej bez waznego biletu. Znalazlem m.in.:

    "Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o swiadczenia okresowe
    oraz roszczeń zwišzanych z prowadzeniem działalnosci gospodarczej - trzy
    lata. "

    oraz:

    KC Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku
    od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy
    miał być wykonany.

    Niestety nie znalazlem 100% potwierdzenia, ze nie moga zadac naleznosci za
    przejazd ktory mial miejsce 4 lata temu (wtedy mnie zlapali) - ze wzgledu na
    zapis w art 118. Ponadto znalazlem tez fragment dokumentu jaki przysyla firma
    kontrolerska:
    "Ponadto dzialajac na podstawie art. 797 i 799 &1 KPC Firma "Windex"
    rozpocznie czynnosci niezbedne do ustalenia skladnikow majatkowych takich
    jak: nieruchmosci , wynagrodzenie za prace czy tez konto bankowe,
    podlegajace zajeciu przez Komornika Sadowego (art. 845, 881, 889 Kodeksu
    Postepowania Cywilnego). Zgodnie z przepisami egzekucja w/w naleznosci moze
    byc prowadzona przez okres 5 lat."

    w art 797, 797,845, 881, 889 kpc nie ma nic o 5 latach, jakie sobie tutaj
    napisali.

    Czy ktos moze mi pomoc okreslajac ile rzeczywiscie wynosi termin splaty
    wspomnianej naleznosci? Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2003-02-13 20:16:39
    Temat: Re: prosba o pomoc - znowu kanary [srednio dlugie]
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    b...@o...pl wrote:
    > Czy ktos moze mi pomoc okreslajac ile rzeczywiscie wynosi termin splaty
    > wspomnianej naleznosci? Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz.

    przede wszystkim sięgnij do prawa przewozowego

    KG