  • 11. Data: 2009-03-15 14:00:59
    Temat: Re: obawa kontroli z US, jak to rozwiązac?
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    witek pisze:

    > Jest. Wszystko się zgadza z wyjątkiem tego ostatniego.

    To po kiego ten "czynny żal", skoro korzyści żadnej z tego nie ma?

  • 12. Data: 2009-03-15 14:05:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cubus napisał:
    > To po kiego ten "czynny żal", skoro korzyści żadnej z tego nie ma?

    Żeby obywatel sam siebie poniżył.
    Mogli zrobić tak, że zawiera się po prostu ugodę, ale przecież wtedy
    obywatel nie zostałby upokorzony.

    A "korzyść" jest. Sprzedajesz swój honor i godność w zamian za powiedzmy
    1000 zł grzywny zamiast oberwać kilka tysięcy lub wyrok.
    Bo to, że zabiorą 75% to jedno, jeszcze będą grzywny itd.

    pozdrawiam
    Arek

  • 13. Data: 2009-03-15 15:23:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cubus wrote:

    > To po kiego ten "czynny żal", skoro korzyści żadnej z tego nie ma?

    po nic, ale nie zaszkodzi

  • 14. Data: 2009-03-16 19:08:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Artur wrote:

    > A był czynnym płatnikiem podatku od towarów i usług VAT żeby prowadzić
    > ewidencję?

    "Not related" :)
    Powiązane jedynie z *rodzajem* ewidencji (VAT).
    Ewidencję VAT powinien również prowadzić podatnik zwolniony, również
    w przypadku jeśli zwolnienie jest "domyślne".
    Oczywiście wtedy wystarczy ewidencja uproszczona (a nie "pełna",
    jak u podatnika czynnego).
    Przekonanie zwolnionych od podatku VAT że nie muszą prowadzić
    ewidencji VAT bywa błędne, a przypadki kiedy taki podatnik
    sobie nie uświadamia tego że nim JEST również.

    I jest to całkiem poważny "hak" - bo jak mu każą zapłacić VAT od
    sprzedaży, a nie pozwolą odliczyć VAT naliczonego (z tym ostatnim
    może się próbować sądzić aż do ETŚ z niewiadomym skutkiem) to
    wtopi *znacznie* bardziej, niż w przypadku kiedy będzie miał
    "wiarygodną" ewidencję sprzedaży, zgodną z ustawą.
    A przynajmniej tak wynika z przeszłego przypadku dyskutowanego na
    allegro (podatnik sam pytał i dwa lata później co nieco napisał).
    Po prostu nie ma okazji do:
    - odmowy zwolnienia z VAT (bo zwolnienie jest DOMYŚLNE, ale warunkowe,
    zwolniony ma prowadzić ewidencję!) - art.109.2 ustawy o VAT
    - dokonania "szacowania podatku", czyli wzięcia danych z kapelusza.

    > "Tamten kontrahent" to już całkowicie ma "lipę" - nie prowadził DG, nie był
    > płatnikiem VAT a wystawiał faktury VAT.... masakra.

    A to nie, to zupełnie inna sprawa :(
    Rozbija się o VAT wykazany na f-rach.
    Tyle, że apeluję o rozróżnienie *prowadzenia ewidencji*, samego
    i odrębnie od pozostałych naruszeń prawa.

    Komuś kto "tylko" sprzedawał "przez nierejestrowaną DG" na alledrogo
    taka ewidencja może zmniejszyć ilość zarzutów o 2/3 :]

    > Teraz każdy jego kupujący który odliczył sobie od zakupu VAT ma ..
    > przegwizdane.

    Ale to jest upomnienie do akcji:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/6f8fe
    7136ad28196
    ...z dodatkiem Maddy:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/f1d6d190533229a1
    ...i jest niezależne od prowadzenia ewidencji.
    To tak dla porządku! :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-04-13 11:59:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kogutek napisal:
    > czyli zostaje jedyny słuszny sposób Arka. pozwolę sobie zacytować " Sprzedać
    > wszystko i zostać gołodupcem". Czego Wam i sobie życzę. Wbrew temu co by się
    > mogło wydawać, rozsądne bycie biednym ma więcej plusów niż minusów.

    Oficjalnym biednym. Nie skladasz PIT-ow, zyjesz dobrze, majatek mozesz
    miec znaczny, a dochodow brak :)
    Zyjesz beztrosko jak mafia pruszkowska lub wolominska...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek