    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ntg. legalnosc nagrywarek cd
    Date: Sat, 8 Feb 2003 08:47:55 +0800

    In article <b21bvp$qau$1@wroclaw.wro.vectranet.pl>, Konrad vel Legislator wrote:
    > No niech ktos pomoze, bo sam mam taki problem.
    >
    > Wg mnie to dopoki nie zamierzasz (-rzamy) tego rozpowszechniac
    > to nagrac mozna ..hmm .. korzystac poprostu. Jednak
    > nie jestem specjalista od prawa autorskiego i nie moge byc
    > pewny poniekad swojej opinii.

    No ja w ogóle nie jestem specjalistą od prawa, ale jedyna istniejąca tu
    "furtka" to MZ dozwolony użytek a ten ma np. takie zatrzeżenie:

    Art. 35. Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z
    utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    Czy robienie kopii, bo sciąganie z sieci nim jest, utworu który został
    nielegalnie powielony godzi w słuszne interesy twórcy? MZ tak.

    Poza tym jest jeszcze jedna rzecz. Ustawa w Art. 6. definiuje pojęcia
    rozpowszechniania i opublikowania które w dalszej częsci ustawy występują
    i m.in. p. Art.6. p.3)

    "utworem rozpowszechnionym jest utwór, który za zezwoleniem twórcy został
    udostępniony publicznie."

    To pojęcie <rozpowszechnianie> jest dalej użyte np. w Art. 23. 1.

    "Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego."

    Z czego MZ wynika, że użytek własny dotyczy wyłącznie utworów leganie
    rozpowszechnionych, a sciągnięte z sieci mp3 czy dvixy takie nie są bo nie
    zostały tam zapewne umieszczone za zezwoleniem twórcy.

    Reasumując: jak sie ktoś uprze to paragraf znajdzie.

    --
    Marcin