  • 1. Data: 2004-11-26 04:12:56
    Temat: Urząd upadł +opinie.
    Od: "567.07.07" <j...@s...signature>

    Witam,

    Mam takie pytanie. Na ile wg prawa, obowiązującą
    opinią jest opinia wydana przez Urząd Państwowy,
    który kilka lat temu zaprzestał swojej działalnosci?

    W jego miejsce powstał inny, zajmujący sie podobną
    działalnoscią.

    Oraz, wogóle kto lub co reguluje kwestie takiej
    opinii ? Jezeli zostały wydane sprzeczne opinie
    przez ten Urząd (który juz nieistnieje), jedna
    wczesniej druga pozniej - to która jest
    "obowiązująca". Czy wogóle można mówic o czymś
    takim jak "obowiązywanie" ?

    R,
    --

    Ęmail: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/p1d

  • 2. Data: 2004-11-26 07:18:55
    Temat: Re: Urząd upadł +opinie.
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "567.07.07" <j...@s...signature> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez ten Urząd (który juz nieistnieje), jedna
    > wczesniej druga pozniej - to która jest
    > "obowiązująca". Czy wogóle można mówic o czymś

    Art.10 Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
    1. Przedsiębiorca może złożyć do właściwego organy wniosek o wydanie
    pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów, z
    których wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej,
    w jego indywidualnej sprawie
    2. Przedsiębiorca nie może być obciążony jakimikolwiek daninami publicznym,
    sankcjami finansowymi lub karami w zakresie, w jakim zastosował się do
    uzyskanej interpretacji.

    Przepis wchodzi w życie 1.1.2005

    Przepis będzie miał zastosowanie, jeśli rozchodzić się będzie o daninę
    publiczną - nie tylko podatki, ale również (moim zdaniem) opłaty itp.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-11-26 10:56:27
    Od: "567.07.07" <j...@s...signature>

    Wirtualna napisał(a):

    > Przepis wchodzi w życie 1.1.2005

    Samo za się, to mówi. Mnie interesuje stan faktyczny
    na dzien dzisiejszy, na dzien kiedy opinia była
    wydawana. A nie co bedzie w przyszłosci.

    Niemniej jednak dzieki, za zainteresowanie sie tematem.

    R,
    --

    Ęmail: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/p1d

  • 4. Data: 2004-11-27 08:04:41
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Samo za się, to mówi. Mnie interesuje stan faktyczny
    > na dzien dzisiejszy, na dzien kiedy opinia była
    > wydawana. A nie co bedzie w przyszłosci.

    przepis jest zupełną nowością.

    Jeżeli jesteś zdesperowany możesz zastanowić się nad wykorzystaniem art.417
    KC.
    Jeżeli mówimy o organie Państwowym to ujawnij jaki to był organ - spróbujemy
    poszukać odpowiednika przepisu, który mówi o obowiązku udzielania informacji
    jak np. art.14 ordynacji - gdzieś spotkałem nawet coś w stylu - urząd jest
    zobowiązany do udzielania wyjaśnień - jeżeli udałoby się przekonać sąd, że
    ma zastosowanie 417kc, bo np. urzędnik wprowadził cię w błąd, uproczywie i
    złośliwie odmawiał informacji itp. to może udałoby się coś zrobić, ale tylko
    na gruncie cywilistycznym (marnie oceniam szanse, ale zawsze można
    spróbować).

    w sensie administracyjnym taki przepis nie istniał

    p.
    W,