  • 1. Data: 2005-10-18 11:28:27
    Temat: notarialna porada - proszę o pomoc!
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

    Proszę o pomoc. Mam zamiar kupić dom w w budowie. Budowa jest już praktycznie
    ukończona, ale nie ma odbioru technicznego i nikt nie jest tam zameldowany.
    Waściciel nie jest specjalnie uczciwym czowiekiem. Na nieruchomości jest
    ustanowiona hipoteka i są wpisy, ale do tego się przyznal. Problem tkwi w czym
    innym.

    Jakiś rok temu prowadzil z zoną dzialanosc gospodarcza lub jego zona prowadzila
    ta dzialanosc na siebie. Teraz tej dzialalnosci nie prowadza - on pije (ma ciągi
    alkoholowe), zona nie pracuje. Czy zadlużenie z tytulu prowadzenia dzialanosci
    gosp. (ZUS, US, platnosci za towary innym firmom) moze w przyszlosci obciazyc ta
    nieruchomosc? Innymi slowy, zakladamy, ze kupie ten domek, splacam wszystko to
    co jest wpisane w ksiedze wieczystej, zostaje prawnym wlascicielem tej
    nieruchomosci (wpis w KW). Czy mogą mnie spotkac jeszcze jakies obciazenia z
    tytulu ich wierzytelnosci, skoro nie sa juz wlascicielami i nigdy nie byli tam
    zameldowani? Slyszalem, ze takie wierzytelnosci jak ZUS, US, sprawy sadowe moga
    splynac juz po sporzadzeniu aktu notarialnego i obciazyc hipoteke mojej
    nieruchomosci - czy to prawda??? Co powinienem sprawdzić?

    BAAAArdzo uprzejmie prosze o porade!!!
    Z góry dziękuję i pozdrawiam - salasz.

  • 2. Data: 2005-10-18 16:54:29
    Temat: Re: notarialna porada - proszę o pomoc!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "salasz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wiążą Cię zapisy w księdze wieczystej. Jedyny niuans, to możliwość
    rozminięcia się wpisów. Stąd próbował bym z nim wynegocjować kaucję,
    którą wypłacisz mu załóżmy pod dwóch miesiącach od zakupu, jeśli w
    hipotece nie pojawi się jakiś nowy zapis.

  • 3. Data: 2005-11-02 21:13:58
    Od: "iw" <w...@o...pl>

    Przed samym zakupem należy sprawdzić w Księgach Wieczystych czy nie wpłynęły
    wnioski o wpis ( data i godzina ).