  • 1. Data: 2004-05-14 21:02:58
    Temat: norton ghost licencja
    Od: povray <p...@o...pl>

    Witam!

    Mam do Was pytanie odnosnie licencji w programie norton ghost, bo zastanawiam sie nad

    zakupem. W skrocie jest to oprogramowanie do robienia kopii zapasowej dysku/partycji
    umozliwia blyskawiczne przywrocenie systemu do stanu zapisanego w backapie. na necie
    znalazlem licencje i jest tam fragment:
    U?ytkownikowi wolno: U?ywa? pojedynczej kopii Oprogramowania na jednym komputerze
    [use one copy of the Software on a single computer]. I teraz mam do Was pytanie czy
    jest
    zgodne z prawem dzialanie:
    mam powiedzmy 7 komputerow. kupuje program norton ghost [1 sztuka], instaluje na
    pierwszym komputerze, robie sobie kopie zapasowa partycji, odinstalowywuje norton
    ghost, ide na drugi komputer robie sobie kopie i odninstalowywuje ghosta, itd na
    wszystkich komputerach. i teraz jesli mi jakis komputer pada to instaluje ghosta i
    odtwarzam z kopii system.
    Czy jest to dzialanie zgodne z licencja/prawem?
    Z gory wielkie dzieki za wyjasnienia!!!

    povray

  • 2. Data: 2004-05-14 22:35:41
    Temat: Re: norton ghost licencja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "povray" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Istnieje prostsze rozwiązanie. Ghost działa doskonale z dyskietki, którą
    wkładasz do odpowiedniego komputera. Nie musi się tego nawet instalować.
    Po za tym właśnie w tym miejscu wychodzi na jaw bezsens niektórych założeń
    tych licencji. Ale to moje prywatne zdanie.

  • 3. Data: 2004-05-14 22:46:29
    Od: "email" <c...@g...pl>

> [...]
    ghosta i
    > odtwarzam z kopii system.
    > Czy jest to dzialanie zgodne z licencja/prawem?

    niezgodne z prawem ale mozna to ominac przepinajac dyski
    instalujesz na jednym dysku na 1 kompie a pozostale 6 dysków podpinasz jako
    2
    pzdr

  • 4. Data: 2004-05-15 07:01:35
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "povray" <p...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:Xns94E9EB9A9A21Cpovrayo2pl@217.30.129.166

> [...]
    > mi jakis komputer pada to instaluje ghosta i odtwarzam z kopii system.
    > Czy jest to dzialanie zgodne z licencja/prawem?

    Jeśli wykupisz licencję na jedno stanowisko to nie możesz
    *instalować* programu na większej ilości komputerów,
    ale możesz ten wymóg ominąć robiąc dyskietkę i używać
    jej na pozostałych komputerach. Program nie będzie
    zainstalowany i nie będzie do czego się przyczepić. Możesz
    też zrobić obrazy bezpośrednio na płytkach CD-R, CD-RW.
    (używająć dyskietki)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.

  • 5. Data: 2004-05-15 09:13:50
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    jest zgodne, ale musi byc usuniety z poprzedniego zanim zainstalujesz na
    nowym, placisz za jedno stanowisko.

    Ew. mozesz umowy podpisywac sam ze soba :) (to zart)

    P.

  • 6. Data: 2004-05-18 17:14:49
    Od: povray <p...@o...pl>

    Czesc!

    chcialbym sie upewnic ;]
    na pewno bedzie to zgodne z prawem, jesli kupie ghosta, skopiuje go na dyskietke i
    bede
    sobie chodzil od peceta do peceta przy zalozeniu ze nie mam zainstalowanego ghosta na

    zadnym z komputerow tylko jest jedna kopia na mojej dyskietce.
    i jak mi wjada panowie w mundurkach to nie bede mial problemow? ;) bo kupno kilku
    [nastu] licencji jest troche nieoplacalne...

    povray