  • 1. Data: 2004-05-14 21:24:49
    Temat: umowa o dzielo, a autorskie prawa majatkowe do calosci programu komputerowego
    Od: "Rudzik" <r...@r...pl>

    witam,

    w umowie o dzielo, ktorej wzor przedstawil mi zlecajacy, jest takowy akapit:

    "Wraz z zapłatą wynagrodzenia za stworzone dzieło na Zamawiającego
    przechodzą wszelkie autorskie prawa majątkowe do stworzonego dzieła."

    z racji tego, iz jest to moja pierwsze umowa, ktora bede podpisywal,
    chcialem dowiedziec sie kilku rzeczy:

    - czy taka klauzula jest standardowa czynnoscia podczas podpisywania umow?
    (zaznaczam, ze za dzielo uznawany jest tutaj, serwis internetowy, ktory mam
    stworzyc)

    - w/g mojej umowy: "Za wykonanie dzieła strony ustalają wynagrodzenie w
    wysokości (...)"; w/g art 43 prawa autorskiego, za przeniesienie autorskich
    praw majatkowych na zamawiajacego rowniez przysluguje mi prawo do osobnego
    wynagrodzenia. jak wyglada moja sytuacja? czy moge domagac sie umieszczenia
    w umowie osobnego akapitu stanowiacego o wysokosci wynagrodzenia
    przyslugujacego mi z tego tytulu, lub usuniecia w/w akapitu?

    - art 45 "Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje odrębne
    wynagrodzenie za korzystanie z utworu na każdym odrębnym polu
    eksploatacji.", oraz art 64 "Umowa zobowiązująca do przeniesienia autorskich
    praw majątkowych przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do
    wyłącznego korzystania z utworu na określonym w umowie polu
    eksploatacji(...)"- co, w odniesieniu do programow komputerowych i stron
    internetowych, moge rozumiec za pole eksploatacji? - czy mam mozliwosc
    ograniczyc w umowie mozliwosci zamawiajacego do korzystania z kodu
    zrodlowego programu tylko do tego jednego, konkretnego serwisu
    internetowego?

    dziekuje za przeczytanie i prosilbym o, jesli to mozliwe, szybka odpowiedz,
    gdyz do konca weekendu wypadaloby mi przedstawic ewentualne poprawki do
    umowy.

    pozdrawiam,
    --
    rudzik