eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonokia i 3 juz taka sama awaria › Re: nokia i 3 juz taka sama awaria
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nokia i 3 juz taka sama awaria
    Date: Wed, 27 Jul 2005 18:40:13 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 21
    Sender: r...@p...onet.pl@213-238-68-59.adsl.inetia.pl
    Message-ID: <dc8ddb$sk9$1@news.onet.pl>
    References: <dc7qj2$emi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-68-59.adsl.inetia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1122482411 29321 213.238.68.59 (27 Jul 2005 16:40:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Jul 2005 16:40:11 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:315691
    [ ukryj nagłówki ]


    > i moje pytanie, w jaki sposob zarządać nowego telefonu, bo ten ma jakąś
    > wadę - 3cia ta sama usterka, co mogę zrobić i jak (na jakiej podstawie)
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    Oprócz gwarancji producenta jest możliwość dochodzenia praw od sklepu. Jeśli
    wada wystąpi w ciągu 6 miesięcy od zakupu zakłada się, że występowała w
    chwili wydania towaru. Możesz żądać od sklepu naprawy, wymiany, a przy
    dużych niedogodnościach zwrotu pieniędzy. Przepis mówi, że po 6 miesiącach
    to klient musi udowodnić, że wada występowała w chwili wydania towaru. Moim
    zdaniem, jeśli tę wadę zgłosiłeś miesiąc po zakupie i nie została usunięta
    można próbować założyć, że występowała przy wydaniu towaru.
    To tyle teoria. W praktyce zrobiłem ten sam błąd. Zamiast od razu domagać
    się wymiany lub zwrotu pieniędzy za niesprawny komputer w Media Markt
    pozwoliłem na naprawy. Gdy już po 6 miesiącach zażądałem zwrotu pieniędzy,
    sklep twierdzi, że nie ma dowodów, że wada występowała w trakcie wydania
    towaru. Po poradzie Federacji Konsumentów jestem w trakcie pisania pozwu do
    Sąd Polubownego.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 27.07.05 21:30 Yawn

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1