    Date: Wed, 10 Jul 2013 00:06:59 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezrozumiałe postępowanie firmy windykacyjnej

    > Nie firma skierowała sprawę do sądu "powszechnego" a ty to zrobiłeś
    > kierując sprzeciw do e-sądu.
    >
    > Czy jest jeszcze tajemnica, którą mógłbym dla ciebie rozwiać ?

    Owszem, tajemnicą jest dla mnie, dlaczego nie odnosisz się do faktycznej
    sytuacji, jaka ma miejsce po skutecznym sprzeciwie od nakazu zapłaty
    wydanym e-postępowaniu.
    Wówczas bowiem to, czy sprawa znajdzie ciąg dalszy w "normalnym " sądzie
    zależy de-facto wyłącznie od woli i postępowania POWODA! To nie jest
    automat, jak sugerujesz, bo przecież powód musi uiścić wpisowe (wyższe).
    Jeśli nie chce się dalej procesować, bo np. uzna, że nie ma szans to po
    prostu może tego wpisu nie opłacić i sprawa jest umarzana.
    Może on też pozew wycofać i (chyba, -nie jestem pewien) coś mu zwrócą z
    wpisu do e-sądu w Lublinie.
    W opisywanym przypadku to z pewnością nie był automat, bo powód
    podtrzymywał swoje zarzuty w piśmie procesowym do SR, posyłał tam
    dodatkowe dokumenty (cesja praw itp.