  • 1. Data: 2003-05-03 08:37:37
    Temat: nietypowa forma spamu
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Mam takie pytanie (czysto teoretyczne) :
    Czy gdyby ktos za pomoca internetu wysylal informacje handlowe (czyt.
    reklamy) jako sms'y na losowo wybrane numery komorek to czy jest to spam ?
    Jesli nie, to czy to jest w ogole przestepstwo ?

    Russar

  • 2. Data: 2003-05-03 09:01:44
    Temat: Re: nietypowa forma spamu
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Czy gdyby ktos za pomoca internetu wysylal informacje handlowe
    > (czyt. reklamy) jako sms'y na losowo wybrane numery komorek to
    > czy jest to spam ?
    > Jesli nie, to czy to jest w ogole przestepstwo ?

    Tak, operatorzy bramek SMSowych zabraniają wykorzystania ich w celach
    handlowych. Jest to więc przestępstwo.

    Maciek
    ---
    http://www.infobroker.tk/ - niezalezny broker informacji
    Nie trac czasu na samodzielne szukanie danych!
    Dostarczam informacje dla Ciebie lub Twojej firmy.
    ---

  • 3. Data: 2003-05-03 10:47:00
    Od: "Jupeter" <j...@o...pl>

    A nawet jeżeli to nie będzie za porednictwem bramek, tylko np. własnej
    komórki, to równiez nie możesz.
    Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną zawiera się do WSZYSTKICH
    usług, w tym i SMS. Tak więc rozpowszechnianie drogą elektroniczną oferty
    handlowej jest przestępstwem.

    Zapraszam na stronę: http://www.fkn.pl/news/id__7599/ tam wszystki jest

    Pozdrawiam

    Piotr Plenik

  • 4. Data: 2003-05-03 11:37:30
    Temat: Odp: nietypowa forma spamu
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jupeter <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b906d3$p2d$...@n...news.tpi.pl...

    > usług, w tym i SMS. Tak więc rozpowszechnianie drogą elektroniczną oferty
    > handlowej jest przestępstwem.

    Jakim przestepstwem? Kolezko - jest _wykroczeniem_. Polecam lekture, z potem
    tworzenie serwisow internetowych.

    > Zapraszam na stronę: http://www.fkn.pl/news/id__7599/ tam wszystki jest

    A zasady cytowania i odpowiadania na posty w Usenecie tez sa? Bo jak nie,
    to radze umiescic ( przy okazji moze sie nauczysz).

    Depi.

  • 5. Data: 2003-05-03 11:41:22
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Macias <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b900hn$q4h$...@n...onet.pl...

    > Tak, operatorzy bramek SMSowych zabraniają wykorzystania ich w celach
    > handlowych. Jest to więc przestępstwo.

    Po pierwsze nie jest przestepstwem. Po drugie nawet jesli by bylo, to nie
    dlatego, ze zabraniaja czegos tam operatorzy bramek. Znasz li taka zasade :
    nullum crimen sine lege poenali?

    Depi.

  • 6. Data: 2003-05-03 12:06:37
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Znasz li taka zasade: nullum crimen sine lege poenali?

    Co racja, to racja. Ale jest to naruszenie zasad użytkowania
    bramki, a więc własności operatora, co już chyba podpada pod
    konkretne paragrafy?

    Maciek

  • 7. Data: 2003-05-03 18:47:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Co racja, to racja. Ale jest to naruszenie zasad użytkowania
    | bramki, a więc własności operatora, co już chyba podpada pod
    | konkretne paragrafy?

    Naruszenie zasad użytkowania bramki w najlepszym razie może się zakończyć
    zablokowaniem tej usługi dla naruszającego. I to pod warunkiem, że w ogóle
    da się to zrobić technicznie. Teoretycznie, to może właściciel bramki mógłby
    dochodzić swoich racji przed sądem cywilnym. Nie wiem, może jakiś drobne
    odszkodowanie by dostał, ale szczerze wątpię.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 8. Data: 2003-05-19 20:44:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 May 2003, Macias wrote:

> [...]
    >+ Tak, operatorzy bramek SMSowych zabraniają wykorzystania ich w celach
    >+ handlowych. Jest to więc przestępstwo.

    Wolniej bo nie nadążam :)
    Znaczy: operatorzy mają status ustawodawcy czy Konstytucja stanowi
    że regulaminy mogą mieć moc ustawy - albo też istnieje kategoria
    przestępstw zdefiniowana pozaustawowo (ale w oparciu o Konstytucję,
    jak rozumiem) ?

    pozdrowienia, Gotfryd