  • 1. Data: 2003-10-24 16:45:13
    Temat: niesluszna windykacja
    Od: "M.Nowak" <e...@w...pl>

    Witam!

    Kilka lat temu zrezygnowalem z uslug pewnej firmy, a ona teraz przysyla mi
    wezwanie do zapalacenia "zaleglej" naleznosci.
    Pomijajac inne aspekty, chce zapytac, po jakim czasie ulegaja przedawnieniu
    tego typu sprawy?

    M. Nowak

  • 2. Data: 2003-10-24 17:42:51
    Temat: Re: niesluszna windykacja
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > wezwanie do zapalacenia "zaleglej" naleznosci.
    > Pomijajac inne aspekty, chce zapytac, po jakim czasie ulegaja

    A jak to naleznosc? (z czego wynika)

    Dan

  • 3. Data: 2003-10-24 17:52:02
    Od: "M.Nowak" <e...@w...pl>

    Korzystalem z uslug pewnej firmy, a po zakonczeniu swojej dzialalnosci
    gospodarczej zrezygnowalem z ich uslug. Oni natomiast twierdza, ze nie
    dostali powiadomienia o zakonczeniu wspolpracy (2000 rok). Strasza oddaniem
    sprawy do sadu.

    M.Nowak

  • 4. Data: 2003-10-24 19:25:50
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "M.Nowak" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej zrezygnowalem z ich uslug. Oni natomiast twierdza, ze nie
    > dostali powiadomienia o zakonczeniu wspolpracy (2000 rok). Strasza

    1. Odpowiadaj POD postem.
    2. Nie odpowiedziałeś dokładnie na pytanie. Ważne jest za "co" ta należnośc,
    jakiego typu usługi/towary itp. Na pewno nie dłużej , niż 3 lata bo z
    działalności gospodarczej. Jesli do np. operator to może być 2 lata. Więcej
    przepisów szczególnych w tej chwili nie pamiętam.
    3. Jeśli było to jakieś świadczenie okresowe, to każde będzie się
    przedawniać o kolei z upływem 3 lat ( albo innym ), więc jesli sąd uzna, że
    wypowiedzenie było nieskuteczne, to cały czas będą wisiały wszystkie, wobec
    których ten termin nie minął do czsu wniesienia przez nich sprawy do sądu. A
    jeśli skuteczne, to nie ma o czym mówić, bo wcale nie byłeś zobowiązany. No
    chyba, że to nie byo świadczenie okresowe, tylko po prostu im za cos
    wisiałeś - wtedy z upływem 3 lat (lub innego terminu) mogą ugryźć się w nos
    :-)

    Depi.