    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieodśnieżone miejsca parkingowe a opłaty
    Date: Thu, 16 Dec 2010 11:17:06 +0100

    Czy miasto ma prawo wystawiać mandaty za brak opłaty parkingowej (chodzi o
    strefy płatnego parkowania) w momencie, gdy miejsca postojowe są kompletnie
    nieodśnieżone?
    Inkasent kłócił się dziś ze mną i facetem w podobnej sytuacji, że skoro
    daliśmy radę stanąć, to znaczy, ze miejsca są funkcjonalne. Nie docierało
    do niego, że pół "tyłka" wystawało mi na ulicę (innym autom też), co
    stwarza zagrożenie dla ruchu, że miałem problemy z wjazdem i wyjazdem na to
    miejsce (zaspy śniegu i koleiny takie, że głowa boli) i że w końcu płacę za
    normalne miejsce postojowe, a nie coś, co nawet go nie przypomina. Trochę
    mięsa sobie nawrzucaliśmy, ale opłatę w końcu uiściłem, bo nie będę się
    żarł o 50 gr. Chodzi mi przede wszystkim o zasadę - czy miasto ma w ogóle
    prawo pobierać opłaty w takich przypadkach?

    K.