  • 1. Data: 2007-09-29 12:46:53
    Temat: nfz
    Od: M <F...@F...pl>

    witam,
    chce ubezpieczyc sie zdrowotnie dobrowolnie. Minal
    mi okres 3 miesiecy od daty obrony kiedy to moge
    ubezpieczyc sie bez ponoszenia dodatkowej oplaty,
    jednak w ciagu tego okresu mialem podpisana umowe zlecenie.
    Firma, z ktora mialem ja podpisana uwaza ze status studenta
    strace w momencie oddania obiegowki a nie w momencie obrony
    chociaz w nfz twierdza inaczej. Nie odprowadzili
    z tej umowy ubezpieczenia zdrowotnego. Czy w nfz
    jak bede wypelnial wniosek o dobrowolne ubezpieczenie
    wystarczy pokazac umowe czy beda chcieli rachunek?
    Nie mam nieskonczonego czasu az ta firma w koncu zajmie
    sie tym problemem i nie wiem co robic.
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-09-29 15:21:18
    Temat: Re: nfz
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "M" <F...@F...pl> napisal w wiadomosci
    > witam,
    > chce ubezpieczyc sie zdrowotnie dobrowolnie.

    A nie mozesz zarejestrowac sie jako bezrobotny?
    Albo podpisac z kims umowe zlecenei na 100 zl m-c?
    O ile wysokosc skladki na emerytalne czy rentowe moze w jakis sposob wplynac
    na wysokosc ewentualnej renty czy przyszlej emerytury (jacy ci ludzie
    latwowierni) o tyle nie ma najmniejszej nawet roznicy w dostepie do
    publicznej medycyny pomiedzy oplacaniem dobrowolnego ponad 200 zl/m-c a 9 zl
    jakie by bylo placone od umowy zlecenia na 100 zl (+ ok 30 zl emerytalnego i
    rentowego).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-09-30 09:36:14
    Od: M <F...@F...pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 17:21:18 +0200
    "SDD" <s...@t...pl> napisał(a):
> [...]
    > jakie by bylo placone od umowy zlecenia na 100 zl (+ ok 30 zl emerytalnego i

    Jako bezrobotny nie moge bo pracuje na umowy o dzielo.
    Naprawde jest taka luka prawna, ze mozna placic te pare zl?
    Przeciez kazdy by tak robil, nie? To jest za piekne zeby
    bylo prawdziwe ;)
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2007-09-30 11:22:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "M" <F...@F...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Jaka luka?
    To nie luka, to prawda. Pogadaj z Zamawiajacym, moze od czasu do czasu (tak
    raz na pol roku) cos by Ci mogl zlecic nie na UoD a na UZl. Nie ma
    minimalnej kwoty umowy zlecenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-09-30 11:30:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "M" <F...@F...pl> napisał w wiadomości
    Dnia Sat, 29 Sep 2007 17:21:18 +0200

    Przeciez kazdy by tak robil, nie? To jest za piekne zeby
    bylo prawdziwe ;)

    A co do tej sugestii, to IMHO problem dotyczy stosunkowo niewielkiego
    odsetka spoleczenstwa - legalnie zatrudnieni only-dziełowcy, tego chyba az
    tak duzo znow nie ma.

    Pozdrawiam
    SDD