  • 1. Data: 2010-11-18 17:58:51
    Temat: netia - spowalnianie internetu
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Zdarzyło się tak, że w ostatnim miesiącu nie otrzymałem faktury za internet
    od netii. Zgłosiłem na infolinię, obiecali przysłać duplikat. Duplikat
    przysłali po dwóch tygodniach, niezwłocznie zapłaciłem, ale było to
    oczywiście po terminie. Od kilku dni internet działa mi koszmarnie wolno,
    dzwoniłem na infolinię, okazało się, że powodem jest wyświetlanie przez nich
    komunikatu o zaleganiu w płatnościach. Komunikat wyświetla się kilka razy
    dziennie, ale spowalnia dostęp do intenetu cały czas.
    I tu mam pytanie czy to jest dozwolona praktyka ze strony netii. W umowie
    nic nie ma, że jak spóźnię się z płatnością to spowolnią mi internet. Czy u
    innych operatorów też tak jest?

    --
    pozdro
    barbakan

  • 2. Data: 2010-11-18 18:32:59
    Temat: Re: netia - spowalnianie internetu
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-18 18:58, barbakan pisze:
    > Od kilku dni internet działa mi
    > koszmarnie wolno, dzwoniłem na infolinię
    Normalne, nawet jak płacisz regularnie... :/

    > I tu mam pytanie czy to jest dozwolona praktyka ze strony netii.
    Oczywiście że tak. Prędkości podane w umowie są maksymalne, więc
    wszystkie wolniejsze też są całkowicie dobre i nie możesz nic zrobić.
    Chyba że masz profesjonalne łącze z gwarancją transferu?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-11-18 18:57:47
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/18/2010 12:32 PM, BartekK wrote:
    > Oczywiście że tak. Prędkości podane w umowie są maksymalne, więc
    > wszystkie wolniejsze też są całkowicie dobre i nie możesz nic zrobić

    no chyba, ze sa wolniejsze niz maksymalne podane w pakiecie "nizej".
    Wowczas cos bym tam bylo mozna ugryźć.

  • 4. Data: 2010-11-18 19:13:05
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 18:58:51 +0100, "barbakan" <b...@p...onet.pl> said:

    > W umowie nic nie ma, że jak spóźnię się z płatnością to spowolnią mi
    > internet. Czy u innych operatorów też tak jest?

    W UPC (fakt, mają większe możliwości) odcinają telewizję.
    A to powoduje, że płatności są natychmiast regulowane - łącze
    internetowe zostawiają, by można było dokonać przelewu.
    :-)

    Ale co jest w umowie? Bo czasem straszą tekstem, że brak dostarczonej
    faktury nie zwalnia od zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-11-18 19:51:45
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Bo czasem straszą tekstem, że brak dostarczonej faktury nie zwalnia od
    > zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

    Bo to nie faktura rodzi obowiazek zaplaty ale umowa.

    LH

  • 6. Data: 2010-11-18 20:02:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "barbakan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nic nie ma, że jak spóźnię się z płatnością to spowolnią mi internet. Czy

    Jest taki przepis, że jak minie 1 miesiąc to mogą ograniczyć świadczenie
    usługi, ale ... przeczytaj go sobiem bo nie jest oczywiste, że każdej usługi

  • 7. Data: 2010-11-18 20:48:06
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 20:51:45 +0100, "Lady_Heather" <l...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Bo to nie faktura rodzi obowiazek zaplaty ale umowa.

    No, to mniej więcej miałem na myśli, ale nie chiałem brutalnie zmuszać
    do myślenia...

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-11-19 09:23:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Bydlę pisze:

> [...]
    >

    > Ale co jest w umowie? Bo czasem straszą tekstem, że brak dostarczonej
    > faktury nie zwalnia od zapłacenia comiesięcznej opłaty abonamentowej...

    Z tego co pamiętam jest to jeden z niedozwolonych zapisów....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-11-19 09:24:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Lady_Heather pisze:

    > Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Bo to nie faktura rodzi obowiazek zaplaty ale umowa.

    Nie w przypadku telekomów....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2010-11-19 10:43:29
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie w przypadku telekomów....

    ale jakas podstawa prawna mowiaca, ze w przypadku telekomow zobowiązanie
    powstaje po wystawieniu faktury a nie po zxawaciu umowy ?

    Icek