  • 1. Data: 2009-03-17 17:53:34
    Temat: nazwa firmy - problem
    Od: Gadacz <g...@1...pl>

    witam Grupowiczow

    chodzi o nazwe firmy branza grafika/kreacja
    1. okazuje sie ze istnieje firma o podobnym profilu dzialalnosci z tym,
    ze jest roznica jednego znaku.
    2. istnieje rowniez firma, ktora zajmuje sie IT o praktycznie tej samej
    nazwie.

    dla przykladu mam na mysli nazwy np: lizard i lizzard
    druga forma to taka, ktora ja chcialbym przyjac.

    co tu robic? bo mam pewne wrazenie, ze moze sie nie
    milo skonczyc dla mnie posiadanie tak bardzo podobnej nazwy,
    nie wspominajac o profilu dzialalnosci.

    za pomoc z gory dziekuje.
    --
    pozdrawiam

    Gadacz
    (at)1gb.pl

  • 2. Data: 2009-03-17 18:40:13
    Temat: Re: nazwa firmy - problem
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Gadacz wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > co tu robic? bo mam pewne wrazenie, ze moze sie nie
    > milo skonczyc dla mnie posiadanie tak bardzo podobnej nazwy,

    Chyba wiesz co masz robić, więc nie rozumiem pytania. Wybierz inną nazwę
    albo - jeśli dasz radę - przekonaj ich żeby oni zmienili :) Możesz też dodać
    2-3 słowa do tego "Lizzard" i powinno być cacy np. "Studio Graficzne
    Lizzard".

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-03-17 18:44:35
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2-3 słowa do tego "Lizzard" i powinno być cacy np. "Studio Graficzne Lizzard".

    Już ma te dodatkowe słowa. Imie i nazwisko.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2009-03-17 19:50:05
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Już ma te dodatkowe słowa. Imie i nazwisko.

    1. Skąd wiesz, że działa jako osoba fizyczna?
    2. Nawet jeśli, to nie musi to wystarczyć

    Zmien nazwę

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 5. Data: 2009-03-17 19:53:58
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Gadacz pisze:
    > co tu robic? bo mam pewne wrazenie, ze moze sie nie
    > milo skonczyc dla mnie posiadanie tak bardzo podobnej nazwy,
    > nie wspominajac o profilu dzialalnosci.

    Jak rozumiem, chodzi ci o prawny aspekt niemiłości. Tutaj wszystko
    zależy od tego czy któraś z tych nazw jest zastrzeżonym znakiem
    towarowym. Jeżeli nie, nic ci nie grozi.

    Zastanów się jednak czy warto mieć tak podobną nazwę. Nawet z tą firmą
    IT może się wam czasem oferta pokrywać. Wyrobisz sobie dobrą markę, a
    potem klient przypadkiem trafi do konkurencji.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 6. Data: 2009-03-17 20:49:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Piotr NetExpert wyskrobał(a):
    > Jak rozumiem, chodzi ci o prawny aspekt niemiłości. Tutaj wszystko
    > zależy od tego czy któraś z tych nazw jest zastrzeżonym znakiem
    > towarowym. JeĹźeli nie, nic ci nie grozi.

    Nie zależy wcale. Poczytaj art. 43(10) Kodeksu cywilnego.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-03-18 11:07:02
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    .B:artek. pisze:

    > Nie zależy wcale. Poczytaj art. 43(10) Kodeksu cywilnego.

    No nie wiem. Nazywając działalność xyz nie zagrażam prawu do takiej
    firmy kogoś uprawnionego (kogo? na jakiej podstawie?).
    Ciekawie brzmi też sformułowanie 'chyba że nie jest ono bezprawne'.
    Nazwanie działalności xyz w zwykłej sytuacji nie jest bezprawne.

    Od razu powiem, że nie mam żadnego doświadczenia jak ten artykuł działa
    w sądzie.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 8. Data: 2009-03-18 11:30:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > Nazwanie działalności xyz w zwykłej sytuacji nie jest bezprawne.
    >
    > Od razu powiem, że nie mam żadnego doświadczenia jak ten artykuł

    No widzisz, a ja na nim nimal zęby zjadłem. Sprobuj zatem założyć spółkę TVN
    S.A. i rozpocząć nadawanie telewizji. Uprawniony do korzystania z danej
    firmy jest ten przedsiębiorca, który jej wcześniej zaczął używać albo
    wcześniej wpisał się do rejestru przedsiębiorców (KRS lud EDG) pod daną
    firmą - w zależności od poglądów. "Chyba, że nie jest ono bezprawne" -
    zobacz art. 43(9) par. 2 KC.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2009-03-18 13:13:00
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    .B:artek. pisze:
> [...]
    > daną firmą - w zależności od poglądów. "Chyba, że nie jest ono
    > bezprawne" - zobacz art. 43(9) par. 2 KC.

    A dodatkowo należy przejrzeć pierwsze 10 artykułów uznk