  • 1. Data: 2009-03-17 12:41:38
    Temat: pałka w samochodzie
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Od kilku lat wożę w schowku auta, pałkę teleskopową tzw baton, dla własnej
    obrony w sytuacji koniecznej.

    Czy za posiadanie takiego urządzenia grożą jakieś konsekwencje ?

  • 2. Data: 2009-03-17 13:03:44
    Temat: Re: pałka w samochodzie
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Nie wydaje mi się, nóż także może zrobić krzywdę a możesz go wozić, ja
    wożę pod siedzeniem klucz z zaostrzonym czubkiem dla lepszego działania
    i jeszcze nikt mi się nie przyczepił a raz mi już miśki auto trzepali.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2009-03-17 16:47:33
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Dziwne by było, gdyby ktokolwiek się przyczepił. Kolega pistolet gazowy
    wozi, ja nóż sprężynowy i gaz, a pewien znajomy 5 kg gaśnicę - świetna do
    zabijania - poprawiać nie trzeba.

    *

  • 4. Data: 2009-03-17 17:14:11
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    *piotr'ek* pisze:
    > Dziwne by było, gdyby ktokolwiek się przyczepił. Kolega pistolet gazowy
    > wozi, ja nóż sprężynowy i gaz, a pewien znajomy 5 kg gaśnicę - świetna
    > do zabijania - poprawiać nie trzeba.

    To już lepiej gaśnicę z gazem pieprzowym kupić.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 5. Data: 2009-03-17 17:33:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To już lepiej gaśnicę z gazem pieprzowym kupić.

    Pożaru nie ugasi pieprzowa no i pieprz tani nie jest.

    *

  • 6. Data: 2009-03-17 21:04:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:41:38 +0100, BETON napisał(a):

    > Czy za posiadanie takiego urządzenia grożą jakieś konsekwencje ?

    Na posiadanie pałki teleskopowej tzw. batona jest wymagane posiadanie
    pozwolenia na broń, co dokladnie precyzuje ustawa o broni i amunicji. Jeśli
    posiadasz lub posługujesz się bronią bez wymaganego pozwolenia to... No
    właśnie, nie grozi Ci właściwie żadna kara, bo ustawa jest przestarzała i
    bezsensowna :) We właściwej ustawie nie ma ani słowa o tym, jaka kara grozi
    za posiadanie broni bez pozwolenia, natomiast w kodeksie karnym jest mowa
    tylko o broni palnej.

    Możesz śmiało wozić.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-03-18 19:43:17
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Czy za posiadanie takiego urządzenia grożą jakieś konsekwencje ?

    Ktoś może Ci ją wyrwać z ręki i uderzyć w głowę :-)

    D.

  • 8. Data: 2009-03-20 02:17:40
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    BETON pisze:
    > Witam
    > Od kilku lat wożę w schowku auta, pałkę teleskopową tzw baton, dla
    > własnej obrony w sytuacji koniecznej.
    >
    > Czy za posiadanie takiego urządzenia grożą jakieś konsekwencje ?

    Trudno określić reakcję policjantów ponieważ Ustawa o broni i amunicji nie
    precyzuje dokładnie czy posiadanej takiej pałki wymaga jakiś zezwoleń choć
    wg. Ustawy jest _chyba_ zaliczana do broni.

    Art. 4.
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o broni, należy przez to rozumieć:
    4) narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu:
    a) broń białą w postaci:
    [...]
    - pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub
    zawierających wkładki z takiego materiału,
    - pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału,
    imitujących kij bejsbolowy,

  • 9. Data: 2009-03-20 13:57:36
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Kamikazee" napisał:
    > Trudno określić reakcję policjantów ponieważ Ustawa o broni i amunicji nie
    > precyzuje dokładnie czy posiadanej takiej pałki wymaga jakiś zezwoleń choć
    > wg. Ustawy jest _chyba_ zaliczana do broni.

    w naszym kraju na broń trzeba posiadać zezwolenie a batona kupujesz bez
    zezwolenia:O)