  • 11. Data: 2005-07-03 13:25:17
    Temat: Re: naruszanie terenu prywatnego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel wrote:

    > twoje pytanie jest trochę cyniczne (to tak jak by ktoś ukradł mi pieniądze z
    > domu ty byś spytał czy pieniądze były w sejfie, albo czy miałem wynajętą
    > ochronę domu czy coś w tym stylu)

    Nie moje pytanie jest cyniczne, tylko ty nie umiesz czytać, co się do
    ciebie pisze. Istnienie ogrodzenia (tj. widocznego wyznaczenia terenu
    prywatnego) jest niezbędne, żeby naruszający ten teren podpadł pod
    paragraf karny.

    Bez ogrodzenia sprawa będzie cylwilna - będziesz mógł najwyżej zażądać
    jakiejś opłaty za parkowanie czy naprawienia ewentualnych szkód (np.
    grządkę rozjechali). Oczywiście w takiej sytuacji najpierw sam płacisz
    za rozpatrzenie sprawy przez sąd.

    > mało orientuję się w prawie,

    Delikatnie to ująłeś...

    > ale czy polskie prawo tak naprawdę chroni przestępcę?

    A nie słyszałeś o zasadzie "Człowiek jest niewinny, póki nie udowodni
    się mu winy"?

    > nie wiem, jakiś czas temu byłem w stanach (wielki szacunek dla
    > prawa amerykańskiego) i tam do takich ludzi się strzela i nikt nie zadaje
    > pytań typu "czy teren był ogrodzony czy strzeżony" tylko czy było
    > wtargnięcie na teren prywatny

    Wątpię, czy byłeś w stanach - przynajmniej na tyle, żeby poznać
    tamtejesze obyczaje i prawa (o których wiedzę czepiesz raczej z tanich
    filmów).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-07-04 23:08:52
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > jakiejś opłaty za parkowanie czy naprawienia ewentualnych szkód (np.
    > grządkę rozjechali). Oczywiście w takiej sytuacji najpierw sam płacisz za

    na moje potrzeby wystarczy sprawa cywilna

    > Wątpię, czy byłeś w stanach - przynajmniej na tyle, żeby poznać tamtejesze
    > obyczaje i prawa (o których wiedzę czepiesz raczej z tanich filmów).

    skoro piszę że byłem to nie wmawiaj swoich urojeń (ty pewnie wiesz o mnie
    wszystko lepiej niż ja sam),
    a obyczaje a zwłaszcza prawo miałem okazję zobaczyć na własne oczy
    wielokrotnie (wybacz, ale należę do ludzi co piszą to co wiedzą, a nie do
    tych co wiedzą to co piszą)

  • 13. Data: 2005-07-04 23:11:21
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > ścieżką przez furtkę, nadając drogi. Taka była kiedyś siła poszanowania
    > własności cudzego terenu wśród ludzi na wsi.

    niestety, ale te czasy dawno minęły

  • 14. Data: 2005-07-05 00:26:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel wrote:

    > na moje potrzeby wystarczy sprawa cywilna

    Miłej zabawy. Jak będziesz miał szczęście, to może trafi na wokandę
    przed upływem dwóch lat...

> [...]
    > a obyczaje a zwłaszcza prawo miałem okazję zobaczyć na własne oczy
    > wielokrotnie (wybacz, ale należę do ludzi co piszą to co wiedzą, a nie do

    A, czyli wlazłeś na czyjś teren i dostałeś kulkę w głowę? ;->

  • 15. Data: 2005-07-05 02:17:44
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > skieruję sprawę do
    > jakiegoś sądu,

    proponuje, do kapturowego :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 16. Data: 2005-07-05 22:03:54
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > A, czyli wlazłeś na czyjś teren i dostałeś kulkę w głowę? ;->

    lepiej nie główkuj bo logikę masz do bani, ale wycieczka za ocean, myślę ze
    rozjaśniła by ci w głowie

  • 17. Data: 2005-07-26 00:16:51
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:da8ovq$e0u$1@opal.futuro.pl...
    <cut>

    > Delikatnie to ująłeś...
    <cut>

    zerknij ewentualnie, andrzeju, na grupe medyczna. niejaki gargamel tez
    tam robi za "eksperta" :-)
    prawo, medycyna?... jeszcze chyba tylko meteo i polityka :D

    --
    serdecznie pozdrawiam
    ape

  • 18. Data: 2005-07-26 22:25:22
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > zerknij ewentualnie, andrzeju, na grupe medyczna. niejaki gargamel tez
    > tam robi za "eksperta" :-)
    > prawo, medycyna?... jeszcze chyba tylko meteo i polityka :D

    wcale nie robię za eksperta, tylko pytam, bo mam problem, jak większość osób
    zaglądających na tą stronę,

    pozatym, czy uważasz że interesowanie się czymś więcej niż czubkiem własnego
    nosa jest czymś negatywnym?
    może dla ciebie trudno to sobie wyobrazić, ale na świecie istnieją też
    ludzie wykształceni, inteligentni, mający wiele zainteresowań, oraz
    orientujących się w wielu dziedzinach nauki, sztuki, techniki ...

    pozdrawiam