  • 1. Data: 2002-12-10 15:43:58
    Temat: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
    Od: k...@i...pl (Michal Krzeminski)

    Witam.

    Pewnego pieknego dnia komputer zaczal mi sie wieszac, przy kazdym wlaczeniu
    wyskakiwal komunikat o zresetowaniu BIOSu z powodu zlych ustawien taktowania
    procesora itp. Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
    dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
    dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje: "mial
    przesuniecie w magazynie". Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
    pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale bebechy
    komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
    ASUS.
    Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie to
    (nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
    wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
    szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.

    Pozdrawiam.

    --
    Michal Krzeminski
    k...@i...pl

    Jak oszczedzac?
    >>> http://oszczedzanie.interia.pl <<<

  • 2. Data: 2002-12-10 21:13:44
    Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
    > szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.

    Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
    14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji (tylko w
    kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14 dniowy
    termin był nieprzekraczalny) 15 dnia prosisz o zwrot gotówki lub otrzymujesz
    pisemna odmowę naprawy gwarancyjnej co nie nastąpiło co oznacza że
    sprzedawca nie wywiązał się ze swoich obowiązków i masz prawo na odstępstwo
    od umowy kupna sprzedaży bo wymiana jeśli taka by miała nastąpić to w
    ustawowym terminie. Ale powiem ci szczerze, że nie wiem co ci radzić sam nie
    dopilnowałeś swego i nie znałeś swoich praw ? Zwrot ceny towaru może być
    tylko w wysokości jaką ty zapłaciłeś a nie co hurtownia im dała bo to ich
    rozliczenia a twoja cena zakupu jest przecież inna. Towar nie jest
    równoważny bo cena jest miernikiem wartości produktu i jeśli ci się zepsuje
    telewizor SONY za 6 tys. zł to jeśli ci ktoś proponuje wymianę na TELESTARA
    równie dobrego bo ma taka samą liczbę kanałów i przekątną ekranu a kosztuje
    3 tysiące zł to weźmiesz ? Płyty o których piszesz mają jedynie kilka
    wspólnych elementów ( akurat na tym się znam lepiej niż na prawie ) ale są
    zbudowane inaczej ASUS ma inny BIOS inne funkcje i należy do innej klasy
    płyt. ECS jest to marka popularna ( ja ją chwalę bo jest niedroga i
    procentowo mniej się psuje od ASUSA to mogę stwierdzić jako sprzedawca bo
    sprzedaje ich 10 krotnie więcej niż ABITA i ASUSA razem wziętych).
    Ale wracając do twojego problemu, proponuję odzyskać pieniądze za swoją
    starą płytę i kupić tego ECS-a ale w innym sklepie gdzie maja normalne
    podejście do klienta lub załatwienia reklamacji (5 tygodni i nie załatwiona
    reklamacja ). Tylko jak zmusić sprzedawcę skoro sobie tak poczyna jak z
    tobą, może federacja konsumentów ci pomoże i inspekcja handlowa. Zapytaj się
    w sklepie gdzie wisi DZIENNIK USTAW który reguluje prawa konsumenckie lub
    aby pokazali tabliczkę z nr tel. do PIH-u bo coś ci się wydaje że ktoś z
    kogoś robi durnia ( ustawowy obowiązek wywieszenia takich informacji w pkt.
    sprzedaży), może to zadziała ale wątpię bo dziś zbiera się kilku łepków i
    zakłada sklep komputerowy i robią biznes a klient(?) to zło konieczne trzeba
    tylko go skasować a o resztę niech sam się martwi. Sam wybrałeś sklep, sam
    powinieneś znać swoje prawa i sam będziesz musiał wyegzekwować swoje ( no
    może federacja lub PIH ciebie wspomogą). Gdybym miał takich klientów jak ty
    to życie byłoby piękne i bezstresowe (może dlatego że sam się przejmuję
    dobrem klienta działam 12 lat w branży, ale to docenia klient dopiero po
    czasie a przed zakupem to najważniejsza jest cena a nie obsługa).
    Pozdrowienia Andrzej z Szczecina

  • 3. Data: 2002-12-10 21:27:15
    Od: t...@p...onet.pl

    "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał:

    >    Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
    > 14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji

    Piszesz o regulacjach dotyczących rękojmi. Autor wątku napisał "Oddalem
    komputer (na gwarancji)"

    >(tylko w
    > kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14 dniowy
    > termin był nieprzekraczalny)

    Istnieje możliwość przedłużenia terminu do 21 dni w przypadku rękojmi.

    wind

  • 4. Data: 2002-12-10 21:35:01
    Od: t...@p...onet.pl

    k...@i...pl (Michal Krzeminski) napisał:

> [...]

    > komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany

    Zgłoś się z tą sprawą do Rzecznika Praw Konsumenta. Wątpię, aby Twoja umowa
    gwarancyjna przewidywała takie terminy i sopoby rozpatrywania reklamacji.
    Sposób działania sprzedawcy i jego propozycje to kpina, jeżeli dalej będą się
    tak zachowywać zgłoś skargę do PIH.

    wind

  • 5. Data: 2002-12-10 22:01:11
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam
    tez pare razy mialem problem ze psujacym sie sprzetem komputerowym, jest to
    tylko elektronika i ma prawo sie zepsuc. a wiec pretensji do sprzedawcy
    niemam, dodam ze raz zepsul mi sie dysk IBM 13 Gb, a dostalem 40 Gb:)).
    innym razem siadla mi płyta głowna sprzedawca cos kecil i krecil skonczylo
    sie na tym ze dostalem zwrot pieniedzy jaki ja zaplacilem 11 miesiecy temu,
    ty kupiles Asusa i Asus ci sie nalezy, jezeli nie daja ci asusa to maja
    obowiazek zwrucic ci pieniadze.
    gdziesz czytalem o prawach gwarancji i rekojmic w rozporzadzeniu ministra z
    dnia 22 czerwca 2002r.
    ja sugeruje ci zapoznac sie z literatura, kodeksem, isc do kolesia
    powiedziec mu co i jak, postraszyc sadem i pih'em powinno pomóc a jak nie to
    do pih'u maja bodajze 30 dni na załatwienie sprawy,
    powiem tak WALCZ O SWOJE I SIE NIEDAJ!!!
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 6. Data: 2002-12-10 22:13:42
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    > Piszesz o regulacjach dotyczących rękojmi. Autor wątku napisał "Oddalem
    > komputer (na gwarancji)"

    > Istnieje możliwość przedłużenia terminu do 21 dni w przypadku rękojmi.
    >
    > wind

    Masz rację ale :
    Kupujący, który nie zamierza korzystać z uprawnień gwarancyjnych, może
    podnieść roszczenia z rękojmi wobec sprzedawcy. Postępowanie reklamacyjne w
    ramach rękojmi Jest realizowane w całości przez sprzedawcę. Kwestię tę
    regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie
    zawie­rania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów. Mają tu zastosowanie następujące zasady:

    - Sprzedawca jest obowiązany przyjąć i rozpatrzyć reklamację konsumenta.
    Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, aby konsument
    zgłosił ją wytwórcy lub dostawcy wadliwego towaru.

    - Reklamacja konsumenta może być zgłoszona ustnie lub pisemnie.

    - Sprzedawca jest obowiązany pisemnie potwierdzić kon­sumentowi przyjęcie
    reklamacji.

    - Sprzedawca obowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wady ( to raczej
    spożywka).

    -Jeżeli natychmiastowe usunięcie wady jest niemożliwe, wówczas termin
    usunięcia wady lub odpowiedzi nie uwzględniającej reklamacji wynosi 14 dni
    kalendarzowych (nie zaś dni roboczych).

    Termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji ma również zastoso­wanie w
    sytuacji, w której wymagane jest sprawdzenie zasad­ności reklamacji (np.
    opinia rzeczoznawcy, badanie w miejscu używania wyrobu) lub sprowadzenie
    nowego towaru na wymianę, albo wówczas, gdy reklamacja jest załatwiana przez
    usunięcie wady. W przypadku konieczności dokonania oględzin towaru u
    kupującego termin na załatwienie rekla­macji nie może jednak przekroczyć 21
    dni od daty jej zgłoszenia. Przedłużenie tego terminu wymaga pisemnej zgody
    kupu­jącego.

    Zostanę przy swoich 14 chyba się klienci nie obrażą?

  • 7. Data: 2002-12-10 22:16:43
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    Witaj

    Ja osobiscie przycisnąłbym sklepikarza, aby dal mi nowa plyte ASUSA - a
    jak nie ma to niech da model ktory obecnie jest na rynku. Zreszta
    zastanawiam sie czy sklepikarz nie robi Cie w balona - watpie bowiem zeby
    ASUS wyslal jakis ulamek wartosci plyty - i to co najmniej z dwoch powodow -
    po pierwsze wyprodukowanie takiej plyty na Taiwanie kosztuje grosze - pewnie
    sporo mniej niz 200 zeta - dlatego nie oplacaloby sie im odsylac kasy
    zamiast nowej plyty. A po drugie renoma bardzo cierpi - nie mozliwe aby ASUS
    chcial zeby wymieniano go na "rownowaznego" ECS. Raczerj sklepikarze chca
    zachowac sobie ASUSA, a wepchnac Ci bubla. Ja reklamowalem nie tak dawno
    2-letniego SOLTEKA - bez probemu po dwoch tygodniach oddali mi nowego -
    tylko z tych aktualnie obecnych na rynku.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2002-12-10 23:15:48
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "Andrzej i B." napisa_(a):
> [...]
    > regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie
    > zawie­rania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem

    rozporzadzenie Rady Ministrów z dnia _25 czerwca 2002_ r. w sprawie
    szczególowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedazy miedzy
    przedsiebiorcami a konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r.,poz.
    851)
    I tak tylko co do rzeczy sprzedanych do końca tego roku.

    > Mają tu zastosowanie następujące zasady:
    > - Sprzedawca jest obowiązany pisemnie potwierdzić kon­sumentowi przyjęcie
    > reklamacji.

    Jeśli nie załatwia jej niezwłocznie.

> [...]
    > nowego towaru na wymianę, albo wówczas, gdy reklamacja jest załatwiana przez

    Może być 21 dni

> [...]
    > dni od daty jej zgłoszenia. Przedłużenie tego terminu wymaga pisemnej zgody

    Nie ma wymogu pisemności

    KG

  • 9. Data: 2002-12-11 00:03:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 10 Dec 2002 16:43:58 +0100, k...@i...pl (Michal
    Krzeminski) zakodował:

> [...]
    >wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
    >szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.

    1. Bez apelacyjnie nie zgadzaj się na żadną z tych opcji.
    2. Poproś o oświadczenie na piśmie, że dystrybutor takie numery
    wykręca (koniecznie z nazwą dystrybutora). Zadzwoń do dystrybutora i
    jeżeli potwierdzi tę nieprawdopodobną historię, to wyślij maila do
    Asusa - ta firma ma support jak żadna inna (ale płacisz za to).
    3. Nie ma takiej opcji, że dostajesz mniej pieniędzy, niż zapłaciłeś.
    Co najwyżej możesz dopłacić jak mogą Ci dostarczyć jedynie lepszą (ale
    różnicę pomiędzy tym, co zapłaciłeś, a tym ile kosztuje teraz to, co
    masz dostać). Ale większość dystrybutorów wymienia bez dopłaty na
    lepszy (mi tak padła 2x nagrywarka Yamahy i 2 razy dostałem lepszy
    model).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-12-11 03:23:32
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <2...@p...interia.pl>, Michal Krzeminski wrote:
> [...]
    > wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam

    Nie jest to inny podzespol o podobnych parametrach. To tak jakby Ci za
    dlugopis powiedzmy parker ktos dawal jakiegos bic-baca.

    --
    Marcin