  • 1. Data: 2002-12-10 15:04:56
    Temat: pytanie o platnosc-dzialnosc gospodarcza.......
    Od: "morze" <m...@e...l.pl>

    Sprawa wyglada tak......
    Otóż mam firme z ktora swpółpracuje od dłuzszego czasu , zaskarbila ona
    sobie moje zaufanie do tego stopnia ,że dostawala towar na termin "na gebę"
    bez zadnych kwitow( oczywiscie czasami kupowali cos i na fakture) , placila
    sumiennie i w terminie w ten sposob ,ze wplacała mi pieniadze na moje
    prywatne konto.(robili przelew ze swojego , nie wiem czy to jest prywatne
    konto czy gospodarcze)
    Niestety po jakims czasie przestala placic w terminie ,pozostala jedna nie
    zaplacona faktura i teraz wymiguja sie tlumaczac ze przeciez wplata zostala
    uregulowana tyle tylko ze na rachunek prywatny ( nie zgadza sie kwota w
    stosunku do faktury).
    Pytania:
    Co mowi o tym jakie kolwiek prawo i czy to reguluje jakas ustawa czy
    kodeks???
    Jeszeli tak to prosilbym o podanie zródla informacji
    Czy ktos mial podobny przypadek
    Jak mam sie zachowac w takiej sytuacji???
    z gory dziekuje za rady i wskazowki
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-12-10 21:58:28
    Temat: Re: pytanie o platnosc-dzialnosc gospodarcza.......
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, morze wrote:

> [...]
    >+ prywatne konto.(robili przelew ze swojego , nie wiem czy to jest prywatne
    [...]
    >+ Pytania:
    >+ Co mowi o tym jakie kolwiek prawo i czy to reguluje jakas ustawa czy
    >+ kodeks???

    IMHO jest podejrzenie że w razie "zadymy" US spyta czy
    koszystałeś z konta osobistego do DG - wałkowane wielokroć
    tu i na *.podatki. A konto "wykorzystywane do celów DG"
    powinno być zgłoszone w US i rozliczane w KPiR lub księgach
    (np. dochody z odsetek).
    [...]
    >+ Jak mam sie zachowac w takiej sytuacji???

    Nie wiem :(

    Pozdrowienia, Gotfryd