  • 1. Data: 2009-06-06 23:53:41
    Temat: namiot "na dziko"
    Od: żółta pięta <...@...a>

    czy istnieje cos takiego jak zakaz biwakowania w miejscach innych niz
    specjalnie do tego wyznaczone? jesli tak to czym sie kierowano wprowadzajac
    ten zakaz ?

  • 2. Data: 2009-06-07 05:18:36
    Temat: Re: namiot "na dziko"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.06.2009 żółta pięta <...@...a> napisał/a:
    > czy istnieje cos takiego jak zakaz biwakowania w miejscach innych niz
    > specjalnie do tego wyznaczone? jesli tak to czym sie kierowano wprowadzajac
    > ten zakaz ?

    Jakieś specyficznego (do biwakowania) i uniwersalnego zakazu to pewnie nie
    ma, ale każde miejsce jest czyjąś własnością lub w czyimś posiadaniu i
    biwakowanie może to naruszać.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-06-07 07:39:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "żółta pięta" <...@...a> napisał w wiadomości
    > czy istnieje cos takiego jak zakaz biwakowania w miejscach innych niz
    > specjalnie do tego wyznaczone? jesli tak to czym sie kierowano
    > wprowadzajac ten zakaz ?

    Poza lasami (tam może obowiązywać zakaz wchodzenia), to namiot możesz sobie
    rozbić w dowolnym miejscu, byle wyraził zgodę na to właściciel czy
    administrator. Z praktyki wiem, że łażąc po górach z namiotem najlepiej
    dogadać się z gospodarzem w jakimś domu pod lasem albo leśniczym i sobie
    postawić namiot na ich terenie.

  • 4. Data: 2009-06-07 07:46:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jakieś specyficznego (do biwakowania) i uniwersalnego zakazu to pewnie nie
    > ma, ale każde miejsce jest czyjąś własnością lub w czyimś posiadaniu i
    > biwakowanie może to naruszać.

    Dokładnie tak to działa. )
    Dodam jednak że właściciel największych lasów w Polsce wprowadził taki
    zakaz na terenie objętych swoją własnością, motywując to względami
    przeciwpożarowymi.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-06-07 11:38:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    żółta pięta napisał(a) :
    > czy istnieje cos takiego jak zakaz biwakowania w miejscach innych niz
    > specjalnie do tego wyznaczone?

    Tak.
    Art. 30. Ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r.
    1. W lasach zabrania się:
    10) biwakowania poza miejscami wyznaczonymi przez właściciela
    lasu lub nadleśniczego;

    > jesli tak to czym sie kierowano wprowadzajac
    > ten zakaz ?

    Dobrem lasów... eeee.... dobrem Lasów. Państwowych. Tzn. spółki
    Lasy Państwowe :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 6. Data: 2009-06-07 16:05:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h0g8re$2g6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nadleśniczego;
    > Dobrem lasów... eeee.... dobrem Lasów. Państwowych. Tzn. spółki Lasy

    Eee! Tu bym raczej nie doszukiwał się "drugiego dna". Po prostu dzicy
    biwakowicze najczęśćiej palili ogniska lub korzystali z ognia, co stanowiło
    zagrozenie. Poza tym mało było takich, którzy kiltywowali odwieczny zwyczaj
    pozostawiania po sobie terenu w stanie pierwotnym i najczęściej walały się
    w takich dogodnych miejscach śmieci.

    Natomiast w znanych mi przypadkach najczęściej spokojnie daje się dogadać z
    leśnikami. Byle z sensem to robic.

  • 7. Data: 2009-06-07 16:41:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

> [...]
    > pozostawiania po sobie terenu w stanie pierwotnym i najczęściej walały się

    Oczywiście masz rację. Tak lekko z przekąsem to napisałem.
    Niektórzy leśniczy też mówią, że LP dbają o kubiki drewna, nie o
    drzewa. Jednak chyba nie można zarzucić LP rabunkowej gospodarki.
    To raczej domena prywatnych właścicieli lasów.

    > Natomiast w znanych mi przypadkach najczęściej spokojnie daje się dogadać z
    > leśnikami. Byle z sensem to robic.

    Otóż to.
    Pytający chciał znać podstawę prawną i ją dostał. Więcej o
    praktyce może dowiedzieć się na grupie pl.rec.gory.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 8. Data: 2009-06-07 16:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h0gqjd$dk8$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytający chciał znać podstawę prawną i ją dostał. Więcej o praktyce może
    > dowiedzieć się na grupie pl.rec.gory.

    Góry, to akurat nie jest nalepszy obszar do trenowania dzikiego
    biwakowania, bo większość fajnieszych terenów leży w pasie nadgranicznym,
    gdzie teoretycznie tego czynić nie wolno. Straż Graniczna ściga i karze
    mandatami :-)

  • 9. Data: 2009-06-07 18:54:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote
> [...]
    > 1. W lasach zabrania się:
    > 10) biwakowania poza miejscami wyznaczonymi przez właściciela lasu lub

    Brak sankcji karnej, jak pamietam. Dopoki lesniczy nie wyprosi Cie z lasu
    nie ma kary.

  • 10. Data: 2009-06-07 18:56:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > biwakowania, bo większość fajnieszych terenów leży w pasie nadgranicznym,
    > gdzie teoretycznie tego czynić nie wolno. Straż Graniczna ściga i karze
    > mandatami :-)

    Na jakiej podstawie? Chyba, ze wojewoda wyda jakies zarzadzenie w sprawie
    zachowania na tym terenie.