  • 1. Data: 2005-05-11 23:09:22
    Temat: naleznosc za usluge a odsetki
    Od: "Barbara" <b...@o...pl>

    Witam :)
    jakie sa przepisy prawne dotyczace
    naliczania karnych odsetek - czy panuje tu pelna dowolnosc?
    od ktorego dnia powinno sie je naliczac?

    No i jak sie te odsetki powinno egzekwowac?
    Bo w chwili obecnej, jak slysze, Telefonia Dialog [ladny mi Dialog] mimo
    zaplacenia
    faktury [abonament, rozmowy] a nie zaplacenia odsetek, odcina po prostu
    jednostronnie linie ..
    czy to jest aby na pewno w porzadku????

    zorientowanych w przepisach prosze o info..
    takze te osoby, ktore moga cos powiedzec nt. zasad ksiegowania, bowiem kazdy
    przelew za dostarczone uslugi zawiera prawidlowy numer faktury [w tym takze
    okres, za ktory swiadczone byly uslugi].
    dziekuje :)
    barbara

  • 2. Data: 2005-05-12 12:01:32
    Temat: Re: naleznosc za usluge a odsetki
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Barbara" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    takze
    > okres, za ktory swiadczone byly uslugi].

    A co pisze w regulaminie?

  • 3. Data: 2005-05-12 12:39:56
    Od: "Barbara" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    | Użytkownik "Barbara" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    | kazdy
    | takze
    |
    | A co pisze w regulaminie?

    W regulaminie JEST :-) napisane:

    "(paragraf 25,pkt.1): "Abonent jest zobowiązany regulować terminowo opłaty
    za
    usługi telekomunikacyjne lub inne usługi zamówione oraz wykonane na jego
    rzecz przez DIALOG lub innych operatorów, według cen i zasad określonych w
    Cenniku Usług DIALOG lub cennikach innych operatorów."
    paragraf 27, pkt.3, 4 i 5: "Jeżeli opłaty nie zostały uiszczone w terminie,
    niezależnie od naliczenia odsetek, DIALOG listem poleconym wysłanym na adres
    siedziby lub zamieszkania Abonenta, wezwie go do zapłaty, określając
    dodatkowy termin zapłaty.

    W przypadku gdy Abonent opóźnia płatność należności za wykonanie usług
    telekomunikacyjnych przez jeden okres rozliczeniowy , DIALOG podejmuje
    działania mające na celu odzyskanie należności.

    W przypadku, o którym mowa w ust. 4 DIALOG może:

    -ograniczyć świadczenie usług telekomunikacyjnych, w pierwszej kolejności
    usług, których udział w nieopłaconych należnościach jest największy,
    utrzymując świadczenie usług nie powiększających zadłużenia Abonenta, w tym
    przekazywanie połączeń do Abonenta lub połączenia nieodpłatne, jeżeli
    Abonent pozostaje w opóźnieniu z płatnością należności za wykonanie usług
    telekomunikacyjnych;

    -ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług telekomunikacyjnych, jeżeli
    Abonent uporczywie narusza warunki niniejszego Regulaminu lub umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych albo podejmuje działania utrudniające
    bądź uniemożliwiające świadczenie lub korzystanie z usług
    telekomunikacyjnych;

    -w przypadku wykrycia nadużycia telekomunikacyjnego DIALOG może ograniczyć
[...]
    do Abonenta lub połączenia nieodpłatne; Abonent jest zawiadamiany o wykryciu
    nadużycia telekomunikacyjnego telefonicznie lub listownie."

    Tyle Regulmain.
    Jesli chodzi o omwienie ust. 4, to: należnosc za świadczenie usług
    telekomunikacyjnych została uiszcozna. Nie zostały uiszczone odsetki.
    I moje pytanie dot,. tego, czy można jednostronnie odłączyć abonenta mimo
    zapłaconej faktury w dodatkowym terminie zapłaty [zgodnie z upomnieniem], a
    nie zapłaconych odsetek.

    Regulamin nie określa zasad naliczania odsetek.

    barbara

  • 4. Data: 2005-05-12 13:09:12
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > zapłaconej faktury w dodatkowym terminie zapłaty [zgodnie z upomnieniem],

    Prawdopobnie oni rozumieja "naleznosc" jako naleznosc glowna (oplata) +
    naleznosc uboczna (odsetki).

    > Regulamin nie określa zasad naliczania odsetek.

    Ale reguluje to art. 481 KC.

  • 5. Data: 2005-05-12 22:58:30
    Od: "Barbara" <b...@o...pl>

    Heming wrote:
    | Użytkownik "Barbara" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    | Prawdopobnie oni rozumieja "naleznosc" jako naleznosc glowna (oplata) +
    | naleznosc uboczna (odsetki).

    | |

    | Ale reguluje to art. 481 KC.

    Poczytalam, nic nowego z tego artykulu dla mnie nie wynika.

    Natomiast nadal interesuje mnie pytanie, czy Telefonia Dialog ma prawo
    czynic tak, jak czyni, czyli mimo uregulowania naleznosci za uslugi odciac
    telefon [dopiero potem sie okazuje, ze sporna kwota, to byly odsetki].

    Cos mi sie dosc metnie w glowie kolacze, ze naleznosc za usluge, to
    naleznosc za usluge, a odsetki, to odsetki.
    Juz widzialam taki dokument Dialogu, ktory rozliczal kwote zaplaconej
    faktury za uslugi w ten sposob, ze od tego przelewu odjete byly odsetki z
    kilku wczesniejszych okresow.
    innymi slowy, przelew za uslugi nie pokryl naleznosci ze te uslugi, ....a
    zupelnie cos innego..
    Czy to jest wlasciwe?
    Po co istnieje na przelewie rubryka: tytul zaplaty ????
    A moze ja zadaje pytanie nie tu, gdzie nalezy, moze istnieje inna, bardziej
    stosowna grupa?
    Przyznam, ze szukalam takowej, ale nie znalazlam.
    Natomiast nie wydaje mi sie, by takie rozliczanie naleznosci bylo
    prawidlowe.
    Niestety, to tylko moje odczucie.
    Barbara

  • 6. Data: 2005-05-13 06:11:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Barbara napisał(a):
> [...]
    > zupelnie cos innego..
    > Czy to jest wlasciwe?
    > Po co istnieje na przelewie rubryka: tytul zaplaty ????

    art.451 kc
    w skrócie - to co wpłacasz na określony dług, wierzyciel może w
    pierwszej kolejności zaliczyć na związane z nim należne odsetki

    KG