  • 1. Data: 2005-05-11 23:46:52
    Temat: Wykorzystanie przechodniów w filmie
    Od: Kiroga <kiroga@USUN_MNIEop.pl>

    siemka

    Zamierzam filmować pewien mój występ uliczny a przede wszystkim reakcje
    publiczności na niego. Publiczność może liczyć od jednego do kilku osób.
    Dalej ten film chce wykorzystać na stronie z aukcją.

    Czy od tych ludzi z ulicy musze otrzymać zgode na wykorzystanie ich
    postaci w moim filmiku. Jeżeli tak to czy musi być to zgoda (umowa?) na
    piśmie - i jak sformułować ew. umowę.

    --
    kiroga
    gg: 4829580

  • 2. Data: 2005-05-12 10:30:28
    Temat: Re: Wykorzystanie przechodniów w filmie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy od tych ludzi z ulicy musze otrzymać zgode na wykorzystanie ich
    > postaci w moim filmiku. Jeżeli tak to czy musi być to zgoda (umowa?) na
    > piśmie - i jak sformułować ew. umowę.

    gdyby tak nie bylo, nie istanialo by cos takiego jak statysta.
    Kup kilka browarow, i rozdaj je w zamaian za podpis i nagranie :)

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-05-12 10:51:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d5u5h8$a0k$1@news.onet.pl>, Kiroga wrote:
> [...]
    > Dalej ten film chce wykorzystać na stronie z aukcją.
    > Czy od tych ludzi z ulicy musze otrzymać zgode na wykorzystanie ich

    Jeśli będą głównym elementem tych zdjęć, a tak wynika z powyższego to tak.

    > postaci w moim filmiku. Jeżeli tak to czy musi być to zgoda (umowa?) na
    > piśmie - i jak sformułować ew. umowę.

    Nie musi być na piśmie ale w twoim interesie jest aby była. A jak to
    powinno brzmieć, że wyrażają zgodę na publikacje swojego wizerunku.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-05-12 10:56:22
    Od: Kiroga <kiroga@USUN_MNIEop.pl>

    > gdyby tak nie bylo, nie istanialo by cos takiego jak statysta.
    > Kup kilka browarow, i rozdaj je w zamaian za podpis i nagranie :)

    a jak sformułować to pod czym mają się podpisać

    --
    kiroga

  • 5. Data: 2005-05-12 18:50:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:0gcv5d.7a1.ln@ziutka.router...

    > Jeśli będą głównym elementem tych zdjęć, a tak wynika z powyższego to
    tak.

    Ale moim zdaniem akurat można obejść odpowiednio filmując pokaz z za
    pleców "aktora". Wówczas publiczność będzie tłumem.

  • 6. Data: 2005-05-13 02:25:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d608qc$5ns$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Ale moim zdaniem akurat można obejść odpowiednio filmując pokaz z za
    > pleców "aktora". Wówczas publiczność będzie tłumem.

    No tak. Jeśli osoby nie będa rozpoznawalne to nie ma wizerunku i
    nie ma czego chronić.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-05-13 16:45:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:m6316d.do3.ln@ziutka.router...

    > No tak. Jeśli osoby nie będa rozpoznawalne to nie ma wizerunku i
    > nie ma czego chronić.

    Tu nawet nie o rozpoznawalnosć chodzi. Przecież, jak pokazują kibiców na
    stadionach, to niektórych można rozpoznać, a nikt ich o zgodę nie pyta.
    Rzecz w tym, by nie stanowili tematu zdjęcia.

  • 8. Data: 2005-05-13 21:45:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d62ljh$24$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > stadionach, to niektórych można rozpoznać, a nikt ich o zgodę nie pyta.
    > Rzecz w tym, by nie stanowili tematu zdjęcia.

    Przyznam, że bym w tym wypadku nie zaryzykował:
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    [..]
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Raz, że to zupełnie inny przypadek niż wymieniona z nazwy publiczna
    impreza. Dwa, że istotą jest tu MZ bycie szczegółem kompozycji a z opisu
    mi wygląda, że w tym wypadku będą oni elementem głównym.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-05-13 22:10:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:86736d.nal.ln@ziutka.router...

> [...]
    opisu
    > mi wygląda, że w tym wypadku będą oni elementem głównym.

    Jak zrobi ów pokaz na chodniku, to impreza będzie bez wątpienia
    publiczna. A jak będzie tam cała grupa osób, to ona raczej będzie
    obiektem zdjęcia, nie zaś Jak Kowalski stojący pośród przechodniów. Tak
    przynajmniej ja to widzę.