    From: "Barbara" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naleznosc za usluge a odsetki
    Date: Thu, 12 May 2005 14:39:56 +0200

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d5vgio$5j7$1@inews.gazeta.pl...

    | Użytkownik "Barbara" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    | kazdy
    | takze
    |
    | A co pisze w regulaminie?

    W regulaminie JEST :-) napisane:

    "(paragraf 25,pkt.1): "Abonent jest zobowiązany regulować terminowo opłaty
    za
    usługi telekomunikacyjne lub inne usługi zamówione oraz wykonane na jego
    rzecz przez DIALOG lub innych operatorów, według cen i zasad określonych w
    Cenniku Usług DIALOG lub cennikach innych operatorów."
    paragraf 27, pkt.3, 4 i 5: "Jeżeli opłaty nie zostały uiszczone w terminie,
    niezależnie od naliczenia odsetek, DIALOG listem poleconym wysłanym na adres
    siedziby lub zamieszkania Abonenta, wezwie go do zapłaty, określając
    dodatkowy termin zapłaty.

    W przypadku gdy Abonent opóźnia płatność należności za wykonanie usług
    telekomunikacyjnych przez jeden okres rozliczeniowy , DIALOG podejmuje
    działania mające na celu odzyskanie należności.

    W przypadku, o którym mowa w ust. 4 DIALOG może:

    -ograniczyć świadczenie usług telekomunikacyjnych, w pierwszej kolejności
    usług, których udział w nieopłaconych należnościach jest największy,
    utrzymując świadczenie usług nie powiększających zadłużenia Abonenta, w tym
    przekazywanie połączeń do Abonenta lub połączenia nieodpłatne, jeżeli
    Abonent pozostaje w opóźnieniu z płatnością należności za wykonanie usług
    telekomunikacyjnych;

    -ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług telekomunikacyjnych, jeżeli
    Abonent uporczywie narusza warunki niniejszego Regulaminu lub umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych albo podejmuje działania utrudniające
    bądź uniemożliwiające świadczenie lub korzystanie z usług
    telekomunikacyjnych;

    -w przypadku wykrycia nadużycia telekomunikacyjnego DIALOG może ograniczyć
[...]
    do Abonenta lub połączenia nieodpłatne; Abonent jest zawiadamiany o wykryciu
    nadużycia telekomunikacyjnego telefonicznie lub listownie."

    Tyle Regulmain.
    Jesli chodzi o omwienie ust. 4, to: należnosc za świadczenie usług
    telekomunikacyjnych została uiszcozna. Nie zostały uiszczone odsetki.
    I moje pytanie dot,. tego, czy można jednostronnie odłączyć abonenta mimo
    zapłaconej faktury w dodatkowym terminie zapłaty [zgodnie z upomnieniem], a
    nie zapłaconych odsetek.

    Regulamin nie określa zasad naliczania odsetek.

    barbara