  • 1. Data: 2005-01-17 08:49:37
    Temat: Własność samochodu, dowód rejestracyjny i darowizna.
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sytuacja wygląda nastepująco: rodzice mają samochód warty ok. 18tys. ,
    kupiony w trakcie trwania małżeństwa. W dowodzie rej. figuruje tylko ojciec.

    Czy obydwoje są jego właścicielami (po połowie)?
    Miało by to pozytywne konsekwencje przy darowiźnie dla syna: każdy rodzic
    podarował by mu swoją połowę - podatek wyniósł by wtedy 0%. Gdyby to była
    darozwizna tylko od ojca, suma zwolniona od podatku została by przekroczona
    i od reszty należało by zapłacić 3%.

    Nie bardzo mi się chce wierzyć w takie rozwiązanie: w końcu do np. sprzedaży
    wystarczy podpis osoby figurującej w DR.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz
    Pułapka spamowa: "to_nie_ten_adres" -> "jakubwedrowycz"

  • 2. Data: 2005-01-18 00:06:25
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    T.S. napisał(a):
> [...]
    > kupiony w trakcie trwania małżeństwa. W dowodzie rej. figuruje tylko ojciec.
    >
    > Czy obydwoje są jego właścicielami (po połowie)?

    Rozumiem ze umowy majątkowej małżeńskiej nie zawierali.
    Są oboje właścicielami, ale nie po połowie. Jest to tak zwana wspólność łączna.

> [...]
    > darozwizna tylko od ojca, suma zwolniona od podatku została by przekroczona

    Będzie 0.

    > Nie bardzo mi się chce wierzyć w takie rozwiązanie: w końcu do np. sprzedaży
    > wystarczy podpis osoby figurującej w DR.

    Niekoniecznie. Przynamiej na razie.

    --
    :) Johnson