  • 1. Data: 2011-07-23 19:45:54
    Temat: nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Znajomy do stycznia 2007 opłacał teściom abonament Cyfry.
    Teściowie zrezygnowali, więc wypowiedział umowę i z call center Cyfry
    uzgodnił że z około 2 tygodniowym poślizgiem odda dekoder. Zwłoka wynikała z
    konieczności dwustukilometrowej wycieczki do teściów i
    kilkunastokilometrowej do wyznaczanych wtedy przez Cyfrę uprawnionych do
    zwrotu punktów. Cyfra nigdy nie zgłaszała z tego tytułu żadnych roszczeń. W
    czerwcu 2011 dostał od firmy Presco Inwestments S.a.r.l pozew o wynikającą
    z umowy karę za niterminowy zwrot dekodera na kwotę 300 PLN wraz z
    odsetkami. Wyjątkowo nieetyczna przedstawicielka firmy, telefonicznie nękała
    telefonami nietylko jego ale rodzinę a nawet nie wahała siędzwonić do pracy.
    Ponieważ nie czuł się zobligowany do tej płatności pisma wyrzucał do kosza
    a panią rozłączał. Wczoraj dostał od sądu w Lublinie nakaz zapłaty w
    postanowieniu upominawczym. Nakaz został sic wydany na podstawie pozwu
    Presco z dnia 08.06.2011. Nakaz nic nie wspomina o dokumentach na jakiej
    podstawie został wydany. Mam poważne wątpliwości co do:
    1. Praw Presco do tego wątpliwego roszczenia.
    2. Przeterminowania tego roszczenia.
    3. Dziwnej lokalizacji sądu, znajomy jest ze Śląska.
    4. Braku w nakazie informacji o ewentualnych podstawach do niego, czyli
    umowy i rewersu kwitującego zwrot dekodera.
    Czy sprawa warta jest pisania sprzeciwu a jeżeli nie to w jaki sposób
    wpłacić to wątpliwe roszczenie na konto Cyfry a nie Presco.

    pzdr
    olo

  • 2. Data: 2011-07-23 20:02:37
    Temat: Re: nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-07-23 21:45, olo pisze:

    > Czy sprawa warta jest pisania sprzeciwu a jeżeli nie to w jaki sposób
    > wpłacić to wątpliwe roszczenie na konto Cyfry a nie Presco.
    >
    > pzdr
    > olo

    Pisać sprzeciw
    w sprzeciwie napisać - roszczenie jest w całości przedawnione.. Wysłać.
    Nic nie płacić.

  • 3. Data: 2011-07-23 20:08:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pisać sprzeciw
    > w sprzeciwie napisać - roszczenie jest w całości przedawnione.. Wysłać.
    > Nic nie płacić.

    Popieram. :-)
    Napsiać, że roszczenie jest przedawnione, a poza tym pozwanego z powodem
    nigdy nie łączył żaden stosunek prawny.

  • 4. Data: 2011-07-23 20:13:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 22:08, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Popieram. :-)
    > Napsiać, że roszczenie jest przedawnione, a poza tym pozwanego z powodem

    To się zdecyduj - albo nic go nie łączy, albo jednak łączy, ale
    przedawnione.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-23 20:26:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To się zdecyduj - albo nic go nie łączy, albo jednak łączy, ale
    > przedawnione.

    Z powodem Go nic nei łączy. Z CYFRĄ - o ile tego roszczenia dotyczy pozew,
    gość pisze, że nie napisano o co dokładnie chodzi - to łączyła Go umowa,
    ale wszelkie roszczenia się przedawniły.

  • 6. Data: 2011-07-23 20:32:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 22:26, Robert Tomasik pisze:

    > Z powodem Go nic nei łączy. Z CYFRĄ - o ile tego roszczenia dotyczy
    > pozew, gość pisze, że nie napisano o co dokładnie chodzi - to łączyła Go
    > umowa, ale wszelkie roszczenia się przedawniły.

    Skoro była cesja, to jednak go coś z powodem łączy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-07-23 20:37:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.07.2011 22:32, Liwiusz pisze:

    > Skoro była cesja, to jednak go coś z powodem łączy.

    O cesji powinien zostać powiadomiony.

  • 8. Data: 2011-07-23 20:38:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 22:37, Andrzej Lawa pisze:

    > O cesji powinien zostać powiadomiony.

    Nieprawda.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-07-23 21:18:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2011, Liwiusz wrote:

    > Nieprawda.

    A nie pomyliłeś aby *wyrażenia zgody* (którego rzecz jasna wierzyciel
    nie potrzebuje) w *powiadomieniem*, potrzebnym aby cesja była
    skuteczna?
    Jak przyjdę do Ciebie z żądaniem, żebyś zapłacił *mi* za zużyty
    przez Ciebie prąd, to mi zapłacisz na podstawie *mojego* oświadczenia,
    tak?
    Jakoś mam wątpliwości ;)
    (nie piszę o przypadku, kiedy dostarczę Ci dokument *od wierzyciela*,
    czyli zakładu energetycznego, stwierdzający ze to mi masz zapłacić).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-07-23 21:23:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A nie pomyliłeś aby *wyrażenia zgody* (którego rzecz jasna wierzyciel
    > nie potrzebuje) w *powiadomieniem*, potrzebnym aby cesja była
    > skuteczna?

    Nie pomyliłem, bo do skuteczności cesji nie jest wymagane poinformowanie
    o niej dłużnika.

    > Jak przyjdę do Ciebie z żądaniem, żebyś zapłacił *mi* za zużyty
    > przez Ciebie prąd, to mi zapłacisz na podstawie *mojego* oświadczenia,
    > tak?
    > Jakoś mam wątpliwości ;)

    Ale to ze skutecznością cesji ma niewiele wspólnego. Cesja już
    nastąpiła, jedynie do czasu poinformowania o niej dłużnika może on
    skutecznie spłacać swoją należność również do wierzyciela pierwotnego. I
    tyle.

    --
    Liwiusz