  • 21. Data: 2006-10-30 17:17:05
    Temat: Re: nakaz sądowy zapłaty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur napisał(a):

    > No to jak mógł nasz bohater "wypowiedzieć" umowę z NASKiem którą miała
    > zawarta spółka?

    A może tak samo jak ją zawarł?

    > Nie miał już delegacji ani upoważnienia by występować, reprezentować tą
    > spółkę cywilną w której kiedyś był wspólnikiem,

    Ale nadal: co to obchodzi NASK?
    Wspólnicy którzy pozostali nie wypowiedzieli -> on również płaci -> ma
    regres przeciwko byłym wspólnikom.

    > Miał umocowanie jako wspólnik spółki i w jej imieniu zawarł umowę.

    Ale spółka nie ma odrębnej od wspólników osobowości prawnej. Prawa i
    obowiązki należą do wszystkich wspólników.

    > A jak miał to uczynić skoro nie był już wspólnikiem i nie miał możliwości
    > prawnych by reprezentować ową spółkę?

    j.w. Co to obchodzi NASK?

    > Dlaczego upieracie się przy tym rozwiązaniu umowy spółki?

    Ja sie przy niczym nie upieram. Ale tak samo będzie jak odejdzie jeden
    wspólnik.

    > Czy gdyby ta spółka w tym roku nie opłaciła faktur za wodę, telefony,
    > czynsz, leasing, energię elektryczną - czy te podmioty też by ścigały
    > naszego bohatera i żądały od niego zapłaty tych faktur?

    Oczywiście. A czemu nie? Skoro zawarł umowę.

    > Jeżeli odpowiedź będzie twierdząca to jedyne co pozostaje w przypadku
    > spółki - nigdy nie podpisywać umów - lepiej niech to zrobią wspólnicy :))))

    A co to zmieni? Wspólnicy działają też w imieniu pozostałych wspólników.
    Wszyscy są stroną umowy.

    Nie zawierać umów spółki cywilnej, a jeśli już to po odejściu rozwiązać
    z wszystkim umowy.

    Dla działalności gospodarczej są inne formy niż spółka cywilna.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-10-31 00:00:04
    Od: ">> shap" <s...@v...pl>

    > Nie wspomniał o tym iż umowa na podstawie której działa S.C. jego została
    > rozwiązana.

    w moje miejsce wszedł inny wspólnik, a ja rozwiązałem umowę ze spółka...;-)

  • 23. Data: 2006-10-31 07:32:42
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    Użytkownik ">> shap" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > w moje miejsce wszedł inny wspólnik, a ja rozwiązałem umowę ze
    > spółka...;-)

    Skoro rozwiązałeś umowę, to znaczy że spółka przestała istnieć.

    j.

  • 24. Data: 2006-10-31 09:20:19
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 31 paź o godzinie 08:32, na pl.soc.prawo, jacobs napisał(a):

    > Skoro rozwiązałeś umowę, to znaczy że spółka przestała istnieć.

    LOL
    A co mówi Art. 869. § 1. KC?
    Jeżeli spółka została zawarta na czas nie oznaczony, każdy wspólnik może z
    niej wystąpić wypowiadając swój udział na trzy miesiące naprzód na koniec
    roku obrachunkowego.

    --
    Herbi
    31-10-2006 10:20:17